سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday, 19 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
دنبال جذب اعتبارات بیشتر برای استان بوشهر هستیم
بوشهر - رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر از تلاش برای افزایش اعتبارات استانی خبر داد و گفت: مجلس می‌خواهد با ابزار نظارت میدانی دولت را برای عمل به وظایف خود فعال کند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری عصر جمعه در گفت‌وگوی زنده با مردم با اشاره به نقش‌های نظارتی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نظارت از پشت میز و مانیتور شدنی نیست.

وی بیان کرد: بر اساس قانون اساسی مجلس شورای اسلامی دو شأن و جایگاه مهم قانون گذاری و نظارت را برعهده دارد، طبیعتاً مأموریت نظارتی مجلس با نظارت‌هایی که دولت در حوزه اجرایی بر عهده دارد متفاوت است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم گفت: مجلس یازدهم ترکیبی از نیروهای جوان، متخصص و باتجربه و آشنا به مسائل اجرایی است و به صورت جدی تر و مؤثرتر به موضوع نظارت میدانی ورود کرده است.

وی کارکرد مجلس در حوزه نظارت را متناسب با وظایف و اختیاری که قانون اساسی به مجلس داده است عنوان کرد و افزود: مجلس و نمایندگان نظارت می‌کنند که دستگاه‌های اجرایی چه میزان وظایفشان را به درستی انجام داده‌اند و بر همین اساس می‌توانند به وزرا تذکر بدهند یا آنها را استیضاح کنند.

جمیری با بیان اینکه دولت کاستی‌های زیادی در حوزه عملکردی دارد، خاطرنشان کرد: با کم کاری دولت وظیفه مجلس برای رفع گرفتاری‌ها و مشکلات مردم سنگین‌تر می‌شود و مجلس می‌خواهد با ابزار نظارت میدانی دولت را برای عمل به وظایف خود فعال کند نه اینکه بخواهد به جای دولت کار اجرایی انجام دهد.

وی افزود: به عنوان مثال می‌توان از بیمارستان هسته‌ای بوشهر نام برد که بر اساس پیش بینی‌ها تا کنون می‌بایست چندین بار شاهد افتتاح آن می‌بودیم ولی هنوز افتتاح نشده است، بنده دو بار از این بیمارستان بازدید کردم، با وزیر بهداشت و درمان، معاون درمان وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نشست‌هایی داشتم، الحمدلله بودجه قابل توجه‌ای جذب شد و با دستوری فوری وزیر بهداشت تجهیزات قابل توجهی به این بیمارستان اختصاص داده شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بازدیدها و نشست‌های مکرر ما باعث شد که این بیمارستان به سمت تکمیل شدن و بهره برداری پیش برود.

کد خبر 12619
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار