شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
فاصله گرفتن دانش‌آموزان از مدرسه می‌تواند به خودکشی و بزهکاری منجر شود
ایسنا/بوشهر مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: وقتی دانش‌آموز از محیط مدرسه فاصله می گیرد ممکن است مشکلاتی چون قتل و خودکشی تا بزهکاری و مسائل جسمی یا اخلاقی به سراغ او بیاید.

علیمراد کرمی در نشست با خبرنگاران عنوان کرد: برای ما راحت‌تر است که آموزش به صورت مجازی برگزار شود امّا برای معلمان وظیفه‌شناس دردسر مضاعفی است که بخواهند شب و روز درگیر باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که برای ما به عنوان متولیان امر بسیار راحت است که به سمت آموزش مجازی پیش برویم، ولی دغدغه داریم. دغدغه ما این است که در آینده مشکلات فراوانی دامن‌گیر جامعه می‌شود و دانش‌آموزان ما علاوه بر اینکه ممکن است سواد لازم را نداشته باشند ممکن است مشکلات روحی، روانی و جسمی متعددی برای آنها حادث شود.

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر اظهار کرد: این آسیب‌ها ناشی از آن است که دانش‌آموز در مدرسه حضور ندارد. هنگامی که دانش آموز به مدرسه می‌آید، معلم، مدیر، مشاور و همکلاسی‌های او در کنارش حضور دارند و خود یک سوپاپ اطمینان برای دانش آموز است اما وقتی دانش آموز از محیط مدرسه فاصله می گیرد ممکن است مشکلات روحی و روانی متعددی سراغ او بیاید. از قتل و خودکشی تا بزهکاری و مسائل جسمی یا اخلاقی.

کرمی تصریح کرد: اگر برای دانش آموز اتفاقی بیفتد نه تنها خود او درگیر است بلکه خانواده، مدرسه، آموزش و پرورش، فضای مجازی، خانواده‌ها و بسیاری از نهادها درگیر آن هستند. ما باید به سمتی برویم که به دانش آموزان خود یاد بدهیم به چه شکل و سبک و سیاقی از خود محافظت نمایند تا زمانی که بتوانیم آموزش‌های حضوری را در سطح مدرسه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اقرار می‌کنم برای شرایط آموزش مجازی آماده نبودیم، افزود: شرایط بسیار خاصی بود و نه ما آماده بودیم و نه اینکه ذهنیت و تجربه‌ای در این زمینه داشتیم، حتی در سطح کشور و حتی جهان چنین تجربه آموزشی وجود نداشت. ما با یک مسئله نوظهوری مواجه شدیم و در یک زیست‌بوم جدید قرار گرفتیم که باید مدیریت می‌کردیم.

این مسئول ادامه داد: معلم ما آماده نبود،  معلمی که سال های سال به روش سنتی آموزش می‌داد و بعضی از معلمان ما اصلا در فضای مجازی حضور نداشتند و آمادگی تولید محتوا را نداشتند؛ به همین خاطر هم مشکلاتی برای ما ایجاد شد ولی بسیاری از معلمان ما آشنا بودند و دیگر معلمان نیز در حد توان خود را به روز کرده و خود را با شرایط تطبیق دادند و موردی پیش نیامد.

علیمراد کرمی بیان کرد: در حال حاضر از لحاظ تولید محتوا مشکلی نداریم چون در سطح کشور محتوای بسیار خوب زیادی تولید شده است که حتی اگر تا سال دیگر محتوایی تولید نکنیم باز هم به مشکل بر نخواهیم خورد. فقط در نحوه ارائه محتوا در بستر شبکه شاد مشکلاتی وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: اپلیکیشن شاد دائم در حال به‌روز شدن است و شاد ۳ نیز آمده و بسیاری از مشکلات قبلی در سیستم برطرف شده. ولی باز هم نیاز است دست این طفل که الان به یک کودک تبدیل شده را بگیریم و نمی توانیم آن را رها کنیم. ان‌شالله بتوانیم با حمایت هایمان کمک کنیم در سال آینده اگر ویروس کرونا از جامعه رخت بربندد بتوانیم از این ظرفیت به عنوان یک وسیله کمک آموزشی قوی در کنار آموزش‌های حضوری استفاده کنیم.

انتهای پیام 

کد خبر 14875
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار