پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 18 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
گرانی کالا و مسکن معیشت مردم را سخت کرده است
بوشهر-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با گرانی‌ کالاها، اجاره‌بهای بالای منازل و قیمت خرید و فروش آن، شرایطی در زندگی مردم ایجاد شده که معیشت آنان را سخت و دشوار کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر جمعه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به سخنرانی مهم و ارزشمند مقام معظم رهبری در سالروز قیام ۱۹ دی به شکل ارتباط تصویری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی ارزشمند به نکات مهمی اشاره فرمودند که از نکات این سخنرانی ارزشمند فرمودند که هیچگاه وقایع مهم تاریخی یک کشور نباید فراموش شود و باید در اوج بماند زیرا دشمنان آن را تحریف خواهند کرد و پیام واقعی آن را از بین خواهند برد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: از دیگر نکات این سخنرانی رهبری فرمودند که اقتدار دفاعی و علمی کشور باید محفوظ بماند و سطح آن ارتقا پیدا کند و گرنه دشمنان اندیشه تجاوز به کشورمان در سر خواهند پروراند و این کار را خواهند کرد.

وی گفت: سومین نکته فرمایشات رهبری، در برجام باید طرف ما تعهدات خود را اجرا کند و هر مقدار آنان تعهدات خود را انجام دهند ما نیز انجام دهیم ولی تا کنون آنان به تعهدات خود عمل نکرده‌اند به همین جهت کاهش سطح تعهدات ایران در برجام مورد تأیید است و هیچ اصراری نباید به ورود آمریکا به آن باشد، آمریکا خود دچار بحران در همه اشکال اجتماعی و اقتصادی است و در عرصه اقتصاد باید به اقتصاد مقاومتی روی آورده شود.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری بیان کرد: نکته دیگر در فرمایشات رهبری که فرمودند دولت جوان انقلابی منافاتی با استفاده از نیروهای مجرب و توانمند ندارد و هر جا به مقتضای خود باید از نیروهای مفید استفاده کرد نمونه آن شهید بزرگوار سلیمانی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: یکی از فرمایشات مهم رهبری در این سخنرانی که فرمودند ضمن تشکر از تلاش‌های کادر درمان و تولید کنندگان واکسن ضد ویروس کرونا که کاری بزرگ انجام داده‌اند و باید قدر دانست؛ استفاده از واکسن‌های امریکایی و انگلیسی و حتی فرانسوی ممنوع است و قابل اعتماد نیست و مردم عزیز در عرصه مراقبت و مراعات بهداشت توجه کامل داشته باشند.

وی ادامه داد: با مناسب شدن وضعیت سلامتی و تقلیل موارد بیماری ویروس کرونا که با عنایت خداوند و تلاش کادر بهداشت و درمان و مراعات امور بهداشتی مردم عزیز به دست آمد، پیشنهاد برگزاری نماز جمعه از طرف مسئولان و به تقاضای مردم موجب اقامه این فریضه در اکثر نقاط ایران و استان بوشهر شد که این موجب شکرگزاری به درگاه احدیت است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری اضافه کرد: مسئولان برگزاری این فریضه در استان بوشهر با جدیت کامل به مراعات سلامتی و حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبت‌های ویژه توجه داشته و این فریضه الهی را برگزار کنند تا همگان از این نعمت عبادی - سیاسی بهره مند شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر یادآور شد: گرانی‌های کالا و اجاره‌بهای بالای منازل و قیمت خرید و فروش آن، شرایطی در عرصه زندگی مردم ایجاد کرده است که معیشت آنان سخت و دشوار کرده است.

وی افزود: بسیاری از این گرانی‌ها کاذب ناشی از نبود برنامه‌ریزی مناسب، سو مدیریت و عدم نظارت کارآمد است که از مسئولان ذیربط تقاضا می‌شود در این شرایط نامطلوب بیماری کرونا به خدمت هرچه تمام تر به مردم عزیز بپردازند و با کنترل قیمت‌ها و ارائه کافی کالاهای مورد نیاز جامعه، فشار اقتصادی بر مردم گرانقدر را کم کنند.

وی گفت: عادی سازی روابط و تحرکات اخیر رژیم نامشروع صهیونیستی با حمایت آمریکا در منطقه خلیج فارس را محکوم می‌کنیم و این توطئه‌ای حساب شده برای حفظ قدرت آمریکا در منطقه و ارتقای سطح صیانت از رژیم صهیونیستی و ایجاد خط تهدید برای ایران و محور مقاومت است که ان‌شاءالله این طرح ئوطئه نیز همانند دیگر اندیشه‌ها و عملیات‌های شیطانی آنان به شکست خواهد انجامید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: آمریکا هم در یک رسوایی بزرگ در عرصه دموکراسی و انتخابات قرار دارد که نشان می‌دهد این کشور در چه شرایطی دروغین، پوشالی و مردم فریب قرار دارد.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه و رحلت بزرگ بانوی جهان ادیان الهی و اسلام حضرت فاطمه زهرا «سلام الله علیها» گفت: از همه نهادهای دینی و فرهنگی تقاضا دارم با مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم فاطمیه را برگزار کنند و سجایا و هدایت‌های آن بانوی آسمانی تبیین کنند.

کد خبر 14970
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار