پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
بسیجی‌ها در کنار پاسداران آماده حراست از مرزها و جزایر هستند

بوشهر - فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: در هر جا و هر زمانی که نیاز باشد، بسیجی‌ها در کنار پاسداران آماده حراست از مرزها و جزایر هستند.

به گزارش خارگ آنلاین ، سردار رمضان زیرراهی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سومین رزمایش شناوری بسیج دریایی در آستانه چهارمین سالگرد دستگیری تفنگداران دریایی آمریکا روز گذشته در نزدیکی جزیره فارسی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: این رژه با حضور ۷۰۰ شناور بسیج دریایی و یگان‌های شناوری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیرامون جزیره فارسی در خلیج فارس برگزار شد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه شناورهای مردمی و نظامی در ستون‌هایی منظم گرداگرد این جزیره مهم رژه رفتند افزود: این شناورها از سواحل استان خود را به جزیره فارسی رسانده بودند.

وی با اشاره به مشارکت شناورهای سبک و نیمه‌سنگین در این برنامه بیان کرد: در این رزمایش آمادگی، توانمندی و پشتیبانی صدها فروند شناور مردمیِ گردان‌های مردم‌پایه امام حسین (ع) از سرتاسر سواحل و بنادر استان بوشهر به نمایش گذاشته شد.

سردار زیرراهی با اشاره به این‌که هر جا که مشکلی بوده و بسیج وارد شده، کار خود را به بهترین شکل انجام داده، افزود: این آمادگی وجود دارد که اگر سواحل، آب‌ها و جزایر ما تهدید شوند، بسیجیان خود را در کوتاه‌ترین زمان به جزایر می‌رسانند و در کنار نیروهای نظامی از آن‌ها پاسداری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ۲۲ دیماه سال ۱۳۹۴ پاسداران نیروی دریایی سپاه توانستند ۱۰ تفنگدار نیروی دریایی تروریست ایالات متحده آمریکا را که با دو شناور نظامی، بدون مجوز و غیرقانونی وارد آب‌های تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران شده بودند، در چند کیلومتری نزدیک جزیره فارسی دستگیر و برای یک روز در این جزیره بازداشت کنند.

جزیره فارسی جزیره‌ای نظامی در خلیج فارس و در اختیار سپاه است.

کد خبر 15009

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار