جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
اعزام بیماران بخش ارم به مرکز شهرستان ۳۵ درصد کاهش یافته است
بوشهر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: با تجهیز و توسعه مراکز خدمات جامع سلامت بخش ارم اعزام بیماران به مرکز شهرستان ۳۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کشمیری ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت بخش ارم با حضور نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از هرگونه تلاشی خواه در مراقبت سلامت فردی، خدمات بهداشت عمومی و یا از طریق برنامه‌های بین بخشی انجام می‌گیرد و هدف آن ارتقای سلامت است، حمایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: با استقرار تجهیزات پزشکی مانند دستگاه رادیولوژی، ساماندهی تسهیلات زایمانی و ساخت و تجهیز پانسیون پزشکان می‌توانیم مانع از مراجعت‌های اجباری بیماران جهت ادامه درمان و یا بهره‌مندی از امکانات پزشکی به مرکز شهرستان دشتستان و یا استان شویم.

کشمیری اضافه کرد: با بهره‌برداری از ساختمان جدید مرکز خدمات جامع سلامت تنگ ارم و توسعه بخش‌ها و تجهیزات پزشکی، اعزام بیماران به مرکز شهرستان ۳۵ درصد کاهش یافته است و امیدواریم با توسعه بیشتر بخش‌های درمانی و استقرار پزشکان این روند کاهشی ادامه داشته باشد و تمامی بیماران در بخش خود از خدمات درمانی و بهداشتی بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: مرکز تسهیلات زایمانی بخش ارم بیش از دو دهه سابقه فعالیت دارد و توسعه این مرکز می‌تواند در مراقبت و همچنین پیشگیری از مرگ‌ومیر زنان باردار نقش مهمی داشته باشد و طبق آمارها از سال ۹۲ تاکنون مرگ مادر بارداری در این منطقه رخ نداده است.

کشمیری گفت: با همکاری کانون بسیج جامعه پزشکی پزشکان متخصص به صورت ماهیانه در بخش ارم حضور خواهند داشت و مردم این بخش می‌توانند خدمات درمانی تخصصی خود را در منطقه خود دریافت نمایند.

تکمیل  کلینیک سلامت دهان و دندان تنگ ارم

وی پروژه نیمه‌تمام کلینیک سلامت دهان و دندان تنگ ارم را یکی از اولویت‌های مهم دانشگاه بر شمرد و بیان داشت: با قول‌های مساعد نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی این پروژه به اتمام خواهد رسید و با تجهیز این کلینیک و تخصیص دندانپزشک خدمات خوبی در زمینه بهداشت و سلامت دهان و دندان به مردم این بخش ارائه خواهد شد.

کشمیری خاطرنشان کرد: به‌کارگیری و توزیع عادلانه پزشکان در مناطق مختلف با اولویت دهی به مناطق کمتر برخوردار و دور از مرکز استان، بهبود روند ارجاع بیمار به پزشکان متخصص، تأمین تجهیزات، بهسازی و ایجاد مراکز خدمات جامع سلامت بخشی از اقدامات انجام‌گرفته در بخش ارم است.

وی با تقدیر از زحمات بی‌دریغ و شبانه‌روزی پرسنل بهداشتی اعم از بهورزان، مراقبین سلامت و همچنین پرسنل بخش درمانی در کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا بیان کرد: در دورترین منطقه بخش ارم که فاصله زیادی تا مرکز شهرستان دشتستان دارد، بهورزان خدمات بهداشتی قابل‌توجهی به مردم تحت پوشش خود ارائه کرده‌اند و تمامی این خدمات در سامانه الکترونیک سیب ثبت و قابل‌رؤیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر خدماتی که خیرین سلامت بخش ارم می‌توانند به توسعه این بخش در حوزه بهداشتی و درمانی داشته باشند، گفت: خیرین سلامت یکی از بازوهای قوی و مهم ما در توسعه و تأمین تجهیزات پزشکی می‌باشند و این مهم در بخش ارم باید نهادینه شود تا شاهد ارتقای سلامت مردم و عدالت در سلامت باشیم.

در این بازدید، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، فرماندار دشتستان، رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان و جمعی از مسئولین بخش ارم و بوشکان، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی را همراهی کردند.

کد خبر 15145
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار