شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مردم به وضعیت آبی کرونا دلخوش نباشند
ایسنا/بوشهر دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: مردم دل‌خوش به رنگ آبی کرونایی استان بوشهر نباشند و باید همچنان مطابق توصیه‌های انجام‌شده، رعایت پروتکل‌ها را بهتر از قبل داشته باشیم. 

سعید کشمیری ظهر یکشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر جزو ۶ استانی است که شرایط آبی دارد و به معنای این است که بستری در هر ۱۰۰ هزار نفر یک نفر و یا کمتر است و شیب نمودار بستری هفتگی نیز منفی است.

وی با اشاره به روند نزولی بیماری کرونا در استان بوشهر تصریح کرد: به جز شهرستان‌های جم و تنگستان روند بیماری کرونا در مابقی شهرستان‌ها روند نزولی است.

لزوم تداوم طرح شهید سلیمانی در استان بوشهر

کشمیری با بیان لزوم تداوم طرح شهید سلیمانی در استان بوشهر اضافه کرد: با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان بوشهر میزان بیماریابی کرونایی بیشتر شده و مبتلایان بیشتری شناسایی و قرنطینه شده‌اند که تداوم این کار برای کنترل بیماری کرونا بسیار مفید و مؤثر خواهد بود.

پرهیز از تجمعات

وی با بیان اینکه از برگزاری برخی مراسم‌های محلی از جمله ختم که منجر به تجمع می‌شود باید پرهیز کرد اضافه کرد: در ۲۰ روز گذشته بیشتر روزها بدون مرگ ناشی از کرونا و یا حداقل یک مورد مرگ داشته‌ایم که در مقایسه با سایر استان‌های کشور ۲ تا ۳ هفته است که در کمترین میزان بروز مرگ ناشی از کرونا در استان‌ها هستیم.

سعید کشمیری اضافه کرد: ۵۰۰ تخت برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان اختصاص داده شده که در زمان حاضر ۱۰ درصد این تخت‌ها اشغال هستند.

ادامه روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: روند کلی بیماری در زمان حاضر در استان بوشهر نزولی است ولی برای رسیدن به صفر باید همین روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه داشته و نباید متوقف شود.

انتهای پیام

کد خبر 15146
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار