جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
حضور آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ۲۰ فاز نفتی
ایسنا/بوشهر مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ایران گفت: از ۲۶ فاز مستقر در بخش‌های فارس، عسلویه و جم، آزمایشگاه حضور گسترده‌ای در مطالعات ژئوتکنیکی و کنترل کیفی کار حدود ۲۰ فاز نفتی دارد.

مجید کیانپور در نشست با خبرنگاران عنوان کرد: در بیش از ۷۸ درصد پروژه‌های عمرانی استان بوشهر، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به عنوان آزمایشگاه معتمد حضور دارد و به شکل ویژه و روزانه کار را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: عمدتاً با حدود ۲۴ دستگاه اجرایی در قالب فعالیت‌های گسترده‌ای همکاری داریم، منتها در مجموع با حدود ۴۷ دستگاه اجرایی مشغول انجام وظیفه و همکاری هستیم که خوشبختانه به جز وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نیرو، دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد مسکن و وزارت کشور با وزارت نفت هم همکاری بسیار خوب و گسترده‌ای داریم. 

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ایران تصریح کرد: حتی با توجه شرایط تحریمی که وجود دارد، آزمایشگاه نه تنها کارش را کمتر نکرده بلکه بیشتر هم شده و از ۲۶ فاز که در بخش‌های فارس، عسلویه و جم مستقر است، حضور گسترده‌ای در مطالعات ژئوتکنیکی و کنترل کیفی کار حدود ۲۰ فاز نفتی دارد.

این مسئول اضافه کرد: همچنین در بخش پتروشیمی، حدود ۲۱ پروژه از ۳۷ پروژه با حضور گسترده و فعال آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک همراه است.

کیانپور با اشاره به تلاش برای گسترش فعالیت‌ها عنوان کرد: هدف ما حضور گسترده‌تر در پروژه‌های زیربنایی و در قسمت ساختگاه و بخش مطالعات ژئوتکنیک آنها و کنترل کیفی حین اجرای کار آنها است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۵۰۰ نوع آزمایش در بخش‌های مختلف قیر، بتن، آسفالت، سنگ، زمین‌شناسی، مقاومت مصالح و... در حوزه فعالیت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تصریح کرد: جدیداً یک امکان به نام سامانه PMS یا سامانه روح‌سازی را در کشور وارد کرده‌ایم که به صورت دانش‌بنیان و بر اساس تکنولوژی روز و با دستگاه اسکنر هوشمند جاده‌ای کلیه سطح معابر را اسکن کرده و نقاطی که خرابی احتمالی دارد مورد به مورد بررسی شده و در فریم‌های مختلف تصویربرداری و کنار هم گذاشته می‌شود و نقاط نیازمند بهسازی، نوسازی و یا روسازی به دستگاه بهره‌بردار اعلام شده و منطبق بر همان شرح خدمات موجود با پیمانکار قرارداد بسته و از طریق دستگاه مشاور مرمت و نوسازی آن را مدیریت می‌کند.

انتهای پیام

کد خبر 15425
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار