جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
صنایع تبدیلی و پایین دستی انرژی در استان بوشهر توسعه یابد
بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: صنایع تبدیلی و پایین دستی انرژی در استان بوشهر توسعه یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هر کشوری بتواند در عرصه تولید انرژی، مدیریت و باز تولید دیپلماسی قوی داشته باشد آن کشور در معادلات بین‌المللی تأثیرگذار است.

امام جمعه بوشهر، با تاکید بر توجه به توسعه صنایع تبدیلی و پایین دستی برای تولید ثروت در عرصه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی افزود: این صنایع باید متناسب با بازار بین‌المللی بر اساس افق ۲۰ ساله ایجاد و راه‌اندازی شود.

صفایی بوشهری، با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه ذخایر انرژی و صادرات از جایگاه ممتازی برخوردار است افزود: پارس جنوبی در عسلویه، پایانه صادراتی نفت در خارگ، فلات قاره، نیروگاه اتمی، پالایشگاه‌های گاز و صنایع پتروشیمی از ظرفیت‌های استان بوشهر است که توسعه صنایع پایین دستی و تبدیلی باید در دستور کار قرار بگیرد.

صفایی بوشهری، با اشاره به اینکه تولید انرژی همراه با تربیت نیروی انسانی متخصص و دانش بنیان باید مورد توجه قرار بگیرد افزود: تولید آب شیرین از راکتورهای اتمی در حال ساخت برای تأمین آب آشامیدنی استان بوشهر باید مورد توجه قرار بگیرد چراکه این دو واحد نیروگاهی قادر است روزانه ۴۲۰ هزار مترمکعب آب شیرین برای شرب تولید کند که نیاز کل استان بوشهر را تأمین می‌کند.

وی، با تاکید بر رفع قوانین دست و پاگیر اداری در عرصه سرمایه‌گذاری خاطر نشان کرد: برخی از طرح‌های سرمایه‌گذاری به سبب قوانین دست و پاگیر اجرا نمی‌شود که باید زمینه تسهیل طرح‌های سرمایه‌گذاری فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، تدوین پیوست فرهنگی، زیست محیطی، اجتماعی و بهداشتی در اجرای صنایع را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: باید قبل از اجرای صنایع این پیوست‌ها تدوین و بر اجرای آن نظارت شود تا برای مردم مناطق پیرامونی مشکل ایجاد نشود.

کد خبر 15543
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار