پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
عجله در بازگشایی مراکز آموزشی غفلت است
قزوین- معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: شرایط شکننده‌ای را طی می‌کنیم که کوچک‌ترین غفلت، باعث می‌شود ما به شرایط قبل در موضوع کرونا بازگردیم.

منوچهر حبیبی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به موضوع بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی در شرایط آبی کرونایی اظهار کرد: با توجه به سرعت انتقال بیماری کرونا و وضعیت ویژه ای که در این خصوص وجود دارد نباید در بازگشایی‌ها عجله کنیم.

وی ادامه داد: میزان مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها کاهش یافته و تعداد مبتلایان و کشته‌های ما در حداقل ترین میزان ممکن است ولی شرایط شکننده‌ای را طی می‌کنیم و کوچک‌ترین غفلت، کوتاهی و عادی انگاری باعث می‌شود ما به شرایط قبل بازگردیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین یادآور شد: یک موج کرونای انگلیسی هم در دنیا اتفاق افتاده، ۵ مورد از ابتلاء در کشور شناسایی شده و خوشبختانه ما در استان هیچ موردی از این نوع بیماری نداشته‌ایم، با این حال نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که کرونای انگلیسی بیشتر جوانان و خردسالان را تحت تاثیرقرار می‌دهد و به این دلیل ما باید بازگشایی‌ها را با دقت و توجه لازم انجام دهیم.

حبیبی به دستور العمل ابلاغی وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این دستور العمل در قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا باید مورد بررسی قرار بگیرد تا منجر به تجمع نشود، تا کنون ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با شیوع بیماری کرونا هیچ‌گونه تصمیمی برای بازگشایی نگرفته است و حتی به مراکز آموزشی ابلاغ شده است که امتحاناتشان را هم به صورت برخط برگزار نمایند.

جانشین ستاد پیشگیری و مبارزه با شیوع ویروس کرونا استان قزوین خاطرنشان کرد: موضوع حضور کلاس اولی‌ها در کلاس‌های درس به واسطه ناآشنایی آنها با محیط آموزشی هم جز مواردی است که در جلسه آتی ستاد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 

کد خبر 15551
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار