جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مشاهده پیک مشکلات روانشناختی در دانشجویان به دلیل پاندمی کرونا
رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران گفت: آمارها نشان می دهد که شاهد پیک مشکلات روانشناختی در دانشجویان هستیم و ضروری است که توجه مسئولان به سلامت جسم و بهداشت روان دانشجویان جلب شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید پیروی دبیر اجرایی نخستین کنگره ملی دانشگاه و کووید ۱۹ صبح امروز در نشست خبری این کنگره که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: پاندمی کرونا در مقیاسی وسیع تمام حوزه‌های زندگی را تحت تأثیر قرار داده و همراه با پیامدهای روانشناختی، اقتصادی و اجتماعی قابل تأمل بوده است.

وی ادامه داد: در این میان نظام آموزش عالی از جمله نهادهایی بوده که تأثیر پذیری چند وجهی داشته به گونه‌ای که ضرورت انطباق شناختی و رفتاری با پیامدهای این تأثیر پذیری تبدیل به یک اولویت در عرصه برنامه ریزی و اجرا در نظام آموزش عالی شده است.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران افزود: اما انطباق خردمندانه نیازمند آن است که نخست شناخت علمی از پیامدهای گوناگون آموزشی، اجتماعی و روانشناختی پاندمی کرونا صورت گرفته تا این شناخت علمی مبنای برنامه ریزی های دقیق و اقدامات پژوهش محور شود.

وی ادامه داد: از همین رو برگزاری «نخستین کنگره ملی دانشگاه و کووید ۱۹» رویدادی جهت اقدام نظام مند در این راستا است، به گونه‌ای که با مشارکت فرهیختگان دانشگاهی، پژوهشگران و صاحبنظران علاقه مند فرصت برای هم افزایی دانش فراهم شده و بدین شکل زمینه برای گام‌های مطمئن نظام آموزش عالی در دوران کرونا برداشته شود، بنابراین امید است این رویداد فرصت مشارکت مسوولانه و تولید دانش در این عرصه را فراهم کند.

پیروی ادامه داد: در این کنگره، ابعاد مختلف سلامت جسمی و روانی دانشجویان بررسی می شود، چرا که ما نگران بهداشت روان دانشجویان خود هستیم.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران افزود: آمارها نشان می دهد که شاهد پیک مشکلات روانشناختی در دانش آموزان و دانشجویان هستیم، بنابراین ضروری به نظر می رسد که توجه مسئولان به ویژه و مسئولان آموزش عالی را بیشتر از قبل به موضوع سلامت جسم و بهداشت روان دانشجویان جلب کنیم.

وی افزود: جلسات داوری کنگره  ۱۱ دی ماه برگزار شد و مقالات داوری شد، ۱۵۰۰ نفر می توانند در این کنگره مشارکت کنند. برای مشارکت کنندگان گواهی حضور صادر می شود که سامانه آن نیز پیش بینی شده است.

کد خبر 15586
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار