پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 18 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
پوشش ابر در استان بوشهر افزایش می‌یابد/ احتمال بارش پراکنده باران
بوشهر - کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از وقوع بارش‌های پراکنده و خفیف خبر داد و گفت: پوشش ابر در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از عبور امواج ناپایدار و افزایش ناپایدار جوی و دریایی در استان خبر داد و اظهار داشت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد از اواخر وقت امروز شنبه و طی روز یکشنبه در برخی از ساعات بر پوشش ابر بر روی دریا و همچنین در سطح استان افزوده می شود.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت وقوع بارش های پراکنده و خفیف باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد، عمدتاً بر روی دریا و در بخشهایی از مناطق شمالی و مرکزی استان دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود از روز دوشنبه تا اواخر هفته به تناوب با افزایش وزش باد، دریا در ساعاتی مواج و متلاطم باشد.

وی تصریح کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه ضمن کاهش محسوس دما سرعت وزش بادهای شمال غربی نیز بطور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.

مساعدی ادامه داد: جهت وزش باد متغیر، با سرعت هشت تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و از امشب غالباً شمال شرقی تا شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج دریا نیز بین ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی از افزایش سرعت وزش باد و تلاطم دریا از روز دوشنبه تا آخر هفته خبر داد و بیان کرد: طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه ارتفاع موج تا ۱.۵ متر حواهد بود و روزهای پنجشنبه و جمعه ارتفاع موج تا سه متر افزایش می‌یابد.

مساعدی افزود: توصیه می‌شود طی این مدت دریانوردان تمهیدات و آمادگی لازم را در مواجهه با خطرات احتمالی داشته باشند و بویژه در روزهای پنج شنبه و جمعه از ترددهای دریایی اجتناب کنند.

کد خبر 15590
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار