پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
تأکید رئیس سازمان جنگل‌ها بر حفاظت از جنگل‌های حرا
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور طی نامه‌ای به مدیر کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بر حفاظت از جنگل‌های حرا تأکید کرد.

به گزارش ایسنا پس از انتشار بیانیه از سوی کنشگران حوزه منابع‌ طبیعی در خصوص لزوم  حفاظت از جنگل‌های حرا واقع در «بندر دیر» مسعود منصور در نامه‌ای خطاب به غلامرضا منتظری بر حفاظت از این منابع ارزشمند طبیعی تأکید کرد. 

رئیس سازمان جنگل‌ها در این نامه آورده است:‌ تمامی عرصه‌های جنگلی کشور به‌طور عام و جنگل‌های منحصر بفرد حرّا به‌طور خاص، غیر قابل واگذاری به اشخاص حقیقی و حقوقی هستند و همواره تحت تملک دولت و مدیریت این سازمان قرار دارد و به موجب قوانین و مقررات موجود تغییر کاربری این جنگل‌ها ممنوع است.  

معاون وزیر جهاد کشاورزی در این نامه آورده است: انجام فعالیت عمومی و عمرانی دولتی از قبیل جاده، خط لوله نفت، گاز، آب و .... مستلزم اخذ نظر سازمان حفاظت محیط زیست و ایضا موافقت این سازمان است و منوط به عدم ورود خسارت و یا جبران آن خواهد بود و تاکنون هیچگونه سابقه‌ای از درخواست و یا اعلام موافقت سازمان در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور منصور در پایان تأکید کرده است: مقتضی است با مراقبت و دقت نظر، از هرگونه تخریب و تصرف عرصه‌های جنگلی و نیز اقداماتی که منجر به آسیب غیر قابل جبران به جنگل‌های حرا می‌شود جلوگیری و نتیجه اقدامات را به این سازمان گزارش کنید.

انتهای پیام

کد خبر 15677
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار