پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
ذخایر خونی استان بوشهر مطلوب است/ نیاز به گروه‌های خونی A و AB-
بوشهر - مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با اشاره به نیاز استان به گروه‌های خونی A و AB- گفت: در حال حاضر ذخایر خونی استان بوشهر مطلوب است.

نرگس عبیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با وجود اینکه هم‌اکنون ذخایر خون در استان در شرایط نسبتاً مطلوبی قرار دارد ولی نیازها همچنان وجود دارد و باید برای تأمین نیاز بیماران خون اهدا شود.

وی خواستار اهدای خون توسط دارندگان گروه‌های خونی A و AB-‬ شد و اضافه کرد: با تأمین خون از اهداکنندگان، فرآورده‌های خونی نظیر‬ پلاکت، گلبول‌های قرمز، پلاسما و رسوب سرد (کرایو) تهیه و به نیازمندان تحویل می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر افزود: مدت زمان نگهداری گلبول‌های پلاسما و رسوب سرد حدود دو سال است و مدت زمان نگهداری گلبول‌های قرمز و پلاکت به ترتیب پنج و ۳۵ روز است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین نیاز بیماران به پلاکت و گلبول‌های قرمز است افزود: بیمارانی هستند که اگر در وقت لازم این فرآورده‌‎ها را دریافت نکنند در اثر خون‌ریزی جان خود را از دست می‌دهند.

فعالیت مراکز جدید خون‌گیری

عبیدی با اشاره به اینکه هم‌اکنون چهار مرکز ثابت خون‎گیری در بوشهر، برازجان، کنگان و گناوه فعال هستند ادامه داد: مرکز ثابت خون‌گیری در دیلم، دیر و جزیره خارگ در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با تبدیل وضعیت استان بوشهر به نارنجی، زرد و آبی فعالیت مرکز سیار انتقال خون با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکنون در چندین روستا محقق شده و امروز نیز این مرکز در روستای عالی حسینی شهرستان تنگستان برپا شد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر تاکید کرد: روستاهای برخوردار از بیش از ۸۰ اهدا کننده خون می‌توانند از طریق دهیاران درخواست خود را برای فعالیت مرکز سیار انتقال خون ارائه دهند.

کد خبر 15710
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار