چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
روایتی از «کوچه‌های مادری»
ایسنا/بوشهر نمایشگاه «کوچه‌های مادری» در جوار مسجد امام علی (ع) با روایت مصوّر ماجرای فاطمیه و غرفه‌های مخصوص کودکان و عرضه محصولات فرهنگی و با هدف برای آشنایی مردم با سیره و زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) به مدت سه روز در شهر جم استان بوشهر برپا شده است.

فرهاد غلامی، دبیر نمایشگاه و مسئول امور فرهنگی و آموزشی شهرک پردیس جم با اشاره به هدف این نمایشگاه به ایسنا گفت: «هدف از برپایی این نمایشگاه ترویج فرهنگ فاطمی در بین خانواده‌ها بود. چرا که ما می‌بینیم با وجود داشتن چهره‌های مذهبی بسیار شاخص همچون فاطمه زهرا (س) در جامعه چندان الگوی مناسبی برای نوجوانان به ویژه دختران معرفی نشده است، به همین علت اقدام به برپایی این نمایشگاه که هم‌ جنبه آموزشی، و هم اعتقادی و هم عاطفی دارد کردیم.»

وی با برشمردن اقدامات انجام شده عنوان کرد: «در نمایشگاه ماکت خانه حضرت فاطمه (س) را از زمان رخداد واقعه غدیر خم تا زمان ورود به خانه برای دستگیری حضرت علی (ع) طراحی و ساخته شد. بعد این موضوع وارد فضایی به نام مقاومت می‌شود که همین مقاومت‌ها باعث شد ما به اینجا برسیم.»

غلامی خاطرنشان کرد: «یکی از غرفه‌ها نیز شامل محصولات فرهنگی است و اینکه حجاب و رعایت آن چه‌ تاثیری بر افراد و جامعه دارد. ما سعی کردیم حجاب را با استفاده از پارچه‌هایی که برای نوجوانان جذابیت دارد طراحی و برای الگوبرداری آنان به کار برده و عرضه کنیم.»

مسئول امور فرهنگی و آموزشی شهرک پردیس جم اظهار کرد: «همچنین کارگاهی با عنوان قصه‌گویی داشتیم که خانمی آشنا به مباحث روانشناسی و روایت‌ها با موضوع فاطمیه و با محتوای آموزشی پوشش، قرآن و یا احادیث برای کودکان قصه‌ می‌گوید. ما همچنین واقعه‌ی سقیفه و نتایج آن را به تصویر کشیده و کوچه‌ پس کوچه‌های بنی هاشم را به شکل کاه‌گلی شبیه‌سازی کردیم.»

دبیر نمایشگاه «کوچه‌های مادری» با اشاره به استقبال بسیار خوب از این رویداد اظهار کرد: «ما در هر سانس ۲۰ دقیقه اجرا داشتیم که با حضور یکی از روایتگران بعثه مقام معظم رهبری از قم همراه بوده است. ایشان راوی بوده و هر ۲۰ دقیقه یک بار افراد در قالب گروه‌های ۳۵ نفری وارد نمایشگاه می‌شوند که تا شب گذشته ۱۷۰ گروه ۳۰ تا ۳۵ نفره حضور یافته‌اند و احتمالا تا امشب به تعداد خیلی بیشتری برسد.»

گفتنی است نمایشگاه «کوچه‌های مادری» به مناسبت گرامیداشت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از روز شنبه ۲۷ بهمن آغاز شده و تا شب دوشنبه ۲۹ بهمن ادامه دارد. ابعاد این نمایشگاه در حدود ۳۰۰ متر مربع بوده و در محل شهرک پردیس جم برگزار شده است.

انتهای پیام

کد خبر 15790
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار