پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
نواخته شدن زنگ بازگشایی مدارس فارس در بهمن/حضور اختیاری در مدارس
شیراز - مدیرکل آموزش و پروش استان فارس گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا مدارس در استان فارس از اول بهمن ماه بازگشایی می شوند اما این موضوع پایانی برای آموزش مجازی نیست.

فرهاد اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مدارس در مناطقی که خطر شیوع کرونا کاهش یافته و کم خطر هستند بازگشایی خواهند شد اما این موضوع عاملی برای تعطیل شدن آموزش مجازی نیست بلکه آموزش از طریق فضای مجازی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: حضور در کلاس درس با توجه به شیوه نامه‌های بهداشتی اختیاری است و اجباری در حضور دانش آموزان در کلاس درس نیست اما لازم به ذکر است که در پایه‌های اول و دوم ابتدایی کلاس‌ها به صورت حضوری در تمامی مناطق برگزار خواهند شد.

اسماعیلی یادآور شد: برگزاری کلاس حضوری در آموزشگاه‌ها شرایط خاص و ویژه‌ای دارد و نمایندگان شورای مدرسه و نماینده انجمن اولیا و مربیان نیز باید به صورت کتبی بر حسن انجام کار و رعایت مسائل بهداشتی نظارت داشته باشند البته به این موضوع نیز باید اشاره کرد که در هر کلاس درس تنها ۱۰ نفر می‌توانند حضور داشته باشند و اگر کلاسی در یک مقطع ۲۰ نفر عضو داشته باشد باید با تقسیم بندی به دو گروه ۱۰ نفره نسبت به برگزاری کلاس درس اقدام کنند.

او متذکر شد: در این طرح هدف بیشتر گروه‌های آموزشی بودند که نیازمند کلاس‌های عملی در راستای افزایش علوم آموزشی اند و سعی شده تا دروس کارگاهی در این طرح در اولویت برگزاری کلاس قرار بگیرد البته در شهرستان‌هایی که دارای وضعیت آبی هستند مدارسی که کمتر از ۵۰ نفر دانش آ موز دارند می‌توانند کلاس‌های حضوری را دایر کنند.

کد خبر 15795
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار