پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
ویروس انگلیسی در مازندران مشاهده نشد/نگرانی از وضعیت قلیان سراها
آمل - معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت، هیچ موردی از نمونه جدید از ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در سطح استان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر آهنگر شامگاه دوشنبه در جلسه استانی ستاد کرونا در فرمانداری شهرستان آمل افزود: ۵ نمونه گزارش شده در کشور مربوط به استان‌های شمالی نبوده و خوشبختانه در تست‌های روزانه از بیماران مشکوک به کرونا نیز، نمونه‌ای از ویروس جهشی انگلیسی مثبت نشده است.

جریمه ورودی‌ها به مازندران چاره ساز نیست

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد هیچ ترسی از جریمه‌های بالای برای ورود به مازندران در شرایط حساس وقرمز کرونایی مازندران ندارند، گفت، متأسفانه درچند ماه گذشته و با اعمال محدویت‌های مختلف، متأسفانه همچنان افراد غیربومی با هربهانه ای وارد شهرهای استان می‌شوند و تنها ابزار بازدارنده اعمال جریمه‌ها توسط پلیس شده است.

وی اظهار کرد، متأسفانه پس از جریمه صاحب خودرو، فرد یا افرادی که وارد مازندران می‌شوند، یا منشأ بیماری درمنطقه خاصی از استان می‌شوند تا ناقل این بیماری در برگشت به استان خودش خواهد شد.

وضعیت قلیان سراهای آخرشب ها نگران کننده است

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین از فعالیت چراغ خاموش برخی قلیان سرا در شهرهای استان به خصوص شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی ابزار نگرانی وخطر کرد وگفت، متأسفانه این اماکن منشأ دورهمی ها و وخیم ترشدن اوضاع کرونایی برای گروه‌های سنی پایین وجوان جامعه شده است.

آهنگر ادامه داد، متأسفانه صاحبان بسیاری از قلیان سراها درآخر شب و یا روزهای تعطیل فعالیت می‌کنند وانتظار هست که نیروی انتظامی با همکاری مأموران بهداشت محیط شبکه‌های بهداشت ودرمان شهرستان‌ها به طور جدی برخورد کنند.

پرهیز از تجمع‌ها برای قطع زنجیره کرونا

وی با اشاره به اینکه یکی از عواملی که باعث تداوم وضعیت قرمز کرونایی درشهرستان آمل شده را تاکید واصرار شهروندان این شهربه حضور دردورهمی های خانوادگی و فامیلی در روزهای تعطیل و شب نشینی ها بیان کرد.

آهنگر تصریح کرد، تا زمانی که خود شهروندان برای مقابله وریشه کنی بیماری کرونا همکاری نکنند، اعمال محدودیت‌ها که فقط سختی برای خودشان خواهد بود وتاثیری در رفتار بیماری نخواهد داشت.

وی ابرازامیدواری کرد، که در شرایطی که مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، رعایت بهداشت فردی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از هر نوع تجمع بسیارضروری و درتایید مسئولان بهداشتی و گامی رو به جلو درکمتر شدن ابتلاء افراد به این بیماری خواهد شد.

کد خبر 15800
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار