شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
پیش بینی پیک سنگین کرونا طی بهمن و اسفند/افزایش موارد مثبت بیماری
کرمان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به افزایش موارد مثبت کرونا گفت: پیش بینی می‌شود در صورت تداوم شرایط موجود در بهمن و اسفند دچار پیک سنگین بیماری شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا رشیدی نژاد دوشنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هریک از مردم که احساس می‌کنند که باید تست کرونا بدهند، حتماً به مراکز مربوطه مراجعه کنند و حتی در صورت نیاز همکاران ما به صورت حضوری در منازل حضور پیدا می‌کنند و تست می‌گیرند، افزود: بسیاری از افرادی که مبتلا به ویروس کرونا می‌شوند بدون علامت یا دارای علائم خفیف هستند لذا شناسایی زودهنگام فرد مبتلا موجب کنترل زنجیره شیوع ویروس کرونا می‌شود.

وی با بیان این مطلب که از هنگامی که فرد مبتلا می‌شود علائم آن یک هفته تا ۱۰ روز طول می‌کشد تا خود را نشان دهد، عنوان کرد: شستشوی دست‌ها، زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و در نهایت تهویه چهار رکن اصلی جهت پیشگیری از ابتلاء به کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه تاکنون هیچ داروی قطعی برای درمان ویروس کرونا به اثبات نرسیده است، تصریح کرد: در بحث گام چهارم مقابله با کرونا تیم‌های مراقبتی توسط بهداشت و درمان، تیم‌های نظارتی که عمدتاً از داوطلبین از دستگاه‌های مختلف و تیم‌های حمایتی هستند، مشغول به فعالیت هستند.

افزایش موارد مثبت کرونا در کرمان

وی با بیان این مطلب که آمار مثبت شدن تست‌های ما در حال حاضر نسبت به دو هفته پیش در حال بیشتر شدن است، اظهار داشت: این هشدار خوبی نیست و جای نگرانی است چرا که تعدادی از این افراد ممکن است که در بیمارستان و یا آی سی یو بستری می‌شوند و آمار فوتی ما بیشتر شود لذا پیش بینی می‌شود در صورتی که شرایط اینچنین پیش برود، در بهمن ماه و اسفتد ماه دچار پیک سنگین شود.

رشیدی با اشاره به اینکه در استان حدود ۳ هزار تیم در حال فعالیت هستند، ابراز داشت: در صورت عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم شاهد آسیب دیدن مردم، عدم خدمت رسانی مناسب کادر درمان و کمبود زیرساخت‌های بیمارستانی خواهیم بود.

وی با بیان این مطلب که نزدیک ۴۲۰ بیمار در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری هستند، تصریح کرد: مردم در بسیاری از جاها رعایت کردند اما مشاهده می‌شود که در برخی مکان‌ها متأسفانه دستورالعمل‌ها رعایت نمی‌شود لذا مردم باید به خاطر حفظ جان خود و اعضای خانواده به شیوه نامه‌های بهداشتی توجه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه اداره جات و مسئولین باید به شیوه نامه‌های بهداشتی توجه جدی کنند، بیان داشت: اداره جات همچنین باید در محل‌های که موجب تجمع می‌شود، متناسب با شیوه نامه‌های بهداشتی عمل کنند.

وی ادامه داد: همه داروهایی که بهبود کرونا مطرح هستند و می‌توانند اثربخش باشند همه در استان موجود هستند و هیچ کمبودی نداریم.

کد خبر 15809
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار