جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
کاهش ۷۶درصدی بستری‌های کرونا در دماوند/بازگشایی مدارس عجولانه است
دماوند- فرماندار دماوند از کاهش ۷۶ درصدی بستری‌ها در این شهرستان خبر داد و گفت: آغاز به کار مدارس قدری عجولانه بودو در شرایطی این تصمیم اتخاذ شده که سن ابتلاء به بیماری نیز کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حیدری عصر چهارشنبه در نشست مدیریت بیماری کرونای دماوند که با حضور اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان، در سالن جلسات فرمانداری دماوند برگزار شد اظهار داشت: زحمات مسئولان و کادر درمان در دوران کرونا قابل تحسین است.

حیدری افزود: با اجرای طرح شهید سلیمانی از درب منازل، افراد بیمار شناسایی شده و تحت مراقبت خانگی قرار می‌گیرند و این اقدامات باعث شد که در کنار محدودیت‌های تردد، کشور در شرایط خوبی قرار گیرد.

فرماندار دماوند بیان داشت: با وجود اینکه دماوند بار شهرهای همسایه را نیز به دوش می‌کشد، خوشبختانه شرایط خوبی داریم که مرهون تلاش مسئولان و مردم است.

وی گفت: در حال حاضر با کاهش تقریبی ۷۶ درصدی مراجعات و بستری‌ها در بیمارستان سوم شعبان مواجه هستیم و در صورت اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی، شرایط بهتری را تجربه خواهیم کرد.

حیدری در خصوص تسهیلات پرداخت شده به افراد آسیب دیده ناشی از کرونا عنوان داشت: بالغ بر ۱۲۲ مورد تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده در حال حاضر همه ظرفیت‌های موجود در کنار یکدیگر قرار دارند، اما ساده‌انگاری در این شرایط تهدید بزرگی خواهد بود و امیدواریم که با اجرای محدودیت‌ها بتوانیم سیاست‌گذاری‌ها را تا زمان تزریق واکسن کرونا اجرا کرده و در ماه‌های آینده ضمن تثبیت وضعیت فعلی، شرایط بهتری را تجربه کنیم.

فرماندار دماوند افزود: تریبون‌های فرهنگی باید فعال بوده و با استفاده از راهکارهای تبلیغاتی، نشان دهیم که کرونا همچنان وجود دارد.

وی در خصوص آغاز فعالیت مدارس نیز اظهار داشت: نگرانی شبکه بهداشت و درمان در این زمینه به معنای مخالفت بین دو دستگاه اجرایی نیست، بلکه تنها نگاه کارشناسانه خود را بیان می‌کند و به نظر می‌رسد که آغاز به کار مدارس قدری عجولانه بوده و در شرایطی این تصمیم اتخاذ شده که با وجود کاهش آمار بستری‌ها، سن ابتلاء به بیماری نیز کاهش یافته است و به این منظور از مجموعه آموزش و پرورش انتظار داریم که پخته‌تر و حساس‌تر عمل کند.


 

کد خبر 15954
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار