جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
آغاز رزمایش توزیع اقلام معیشتی سیل اخیر دشتستان، گناوه و دیلم از فردا
ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از آغاز رزمایش توزیع اقلام معیشتی سیل اخیر دشتستان، گناوه و دیلم از فردا خبر داد.

آیت الله صفایی بوشهری در نشست با مسئولان کارگروه های قرارگاه جهادی و مواسات استان بوشهر اظهار کرد: خدمت به محرومان و مستضعفان یکی از سیاست های اساسی و راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است به ویژه در مواقعی که آسیب ها و حوادث ناگوار طبیعی مثل سیل و زلزله رخ می دهد.

وی با بیان اینکه گروه های جهادی در سطح ملی نماد خدمت رسانی انقلابی به مردم نیازمند به ویژه در مواقع بحرانی هستند، افزود: در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه، مسئولان یک سری وظایف مشخص دارند اما گروه های جهادی که الحمدلله به فرمان مقام معظم رهبری در سطح ایران گسترده شده و خدمات بسیار شایانی در این عرصه از خودشان به منصه ظهور رساندند که مایه رضایتمندی مردم و کمک بسیار زیادی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمت به مستضعفان بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گروه های جهادی را تجلی گاه هماهنگی علم و عمل حوزه و دانشگاه عنوان کرد و افزود: در استان بوشهر ۱۱۰۰ گروه جهادی وجود دارد، که در بحران ها به ویژه در سیل اخیر در منطقه دشتستان، دیلم و گناوه و مسئله بیماری کرونا، تلاش های وافری داشتند که آن گروه های جهادی از شخصیت های دانشگاهی و حوزوی تشکیل شده که دارای تجارب بسیار خوبی هستند.

امام جمعه بوشهر ایجاد بانک اطلاعات در عرصه های آسیب و تهدید آمایشی زیست محیطی جهت پیشگیری از حوادث ناگوار را یکی از مهم ترین اقدامات راهبردی و اولین مصوبه این جلسه عنوان نموده و افزود: مهم ترین مسئله در حوادث غیرمترقبه، پیشگیری است که در این زمینه اولین کاری که لازم است گروه های جهادی انجام دهند، آسیب های طبیعی در استان را شناسایی و نقشه آمایشی پیشگیری از حوادث طبیعی و تقلیل آسیب ها را طراحی کنند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه برنامه ریزی و مدیریت پیشگیری باید در اولویت مدیریتی ستاد بحران قرار بگیرد، افزود: در حادثه سیل اخیر استان بوشهر ۲۸۲ میلیارد تومان خسارت وارد شده که تاکنون نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار شده که اگر یک پنجم از این هزینه برای پیشگیری هزینه می شد این همه آسیب و خسارت وارد نمی شد.

وی با بیان اینکه گروه های جهادی همواره و به ویژه در مواقع بحران ها، باید در حالت آماده باش خدمت به محرومان باشند، افزود: مصوبه دیگر این جلسه این است که گروه های جهادی همواره در سطح استان بوشهر آماده جهت خدمت مستمر به محرومان و مستضعفان باشند و کارگروه های قرارگاه جهادی و مواسات استان بوشهر موظف شدند که در عرصه پیشگیری مثل آزاد سازی مسیل ها، کار جهادی انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ایجاد بانک اطلاعات جامع آماری در عرصه خدمت رسانی را یک ضرورت بنیادین عنوان کرد و افزود: لازم است که کارگروه های جهادی دارای یک بانک اطلاعات جامع آماری باشند و تمامی موارد نیاز در سطح استان شناسایی و ثبت و ضبط شود و همچنین گروه های جهادی نیز دارای کارگروه های تخصصی و دارای تقسیم های مختلف تخصصی مانند فرهنگی، عمرانی، خدماتی و ... باشند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به فعالیت گروه های جهادی بانوان افزود: دیگر مصوبه این جلسه این است که هر چه زودتر کارگروه بانوان در قرارگاه جهادی و مواسات استان بوشهر متشکل از دانشجویان و حوزویان تشکیل و فعال سازی شود.

وی با بیان اینکه لازم است منابع تامین اعتبارات و مراکز پشتیبانی شناسایی و ساختار سازی شود، تصریح کرد: لازم است منابع تأمین اعتبارات در رابطه با حوادث و مسائل غیر مترقبه چه در فضای استان و چه فرا استان شناسایی شود، ارتباط برقرار و تامین اعتبارات شود و در یک مجرای صحیح قرار گیرد.

امام جمعه بوشهر در پایان با بیان خبر آغاز رزمایش توزیع اقلام معیشتی سیل اخیر دشتستان، گناوه و دیلم از فردا، اظهار کرد: از فردا پنجشنبه دوم بهمن ماه، کالاهایی که به ویژه از ناحیه بنیاد مستضعفان تأمین شده، اعطای آنها به مردم آن مناطق آغاز می شود. این کار بزرگی بود که در استان صورت گرفت که لازم است به نحو شایسته و بسیار با احترام نسبت به مردم انجام گیرد.

انتهای پیام

کد خبر 15956
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار