جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مشکلات تکراری در قطب صادرات نفت کشور/ اهالی خارگ تحت فشار هستند
بوشهر - رئیس شورای اسلامی شهر خارگ با اشاره به مشکلات تکراری در قطب صادرات نفت کشور گفت: برخی از مشکلات و معضلات مردم جزیره مقاوم خارگ را تحت فشار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف وطن‌دوست صبح سه‌شنبه در نشست شورای اداری بخش ویژه خارگ با تشریح برخی از مشکلات ریشه دار شهروندان خارگ اظهار داشت: متأسفانه به مرور زمان و با ازدیاد معضلات در جزیره خارگ، زبان مشکلات در خارگ مشترک شده است و تنها شیوه بیان متفاوتی دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم برخی از مشکلات جزیره خارگ که امروزه به معنای واقعی به آسیب‌های روحی روانی برای شهروندان بدل گشته‌اند حل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر خارگ خواستار حمایت مسئولین در موضوع ویژه و مهم طرح جامع شد و افزود: سال ۱۳۵۹ جنگ تحمیلی آغاز شد و مردم خارگ در سخت‌ترین دشواری در کنار صنعت مقاومت کردند و بسیاری از تأسیسات و مخازن نفتی را از حریق آتش نجات دادند.

وی تاکید کرد: جای تعجب است که امروز پس از گذشت ۴۰ سال، همتی وجود دارد تا در قالب ارائه طرح جامع ناقص که کاملاً متضاد با منافع و حقوق شهروندان شریف خارگ است، مردم را از حق بدیهی شأن نسبت به خاک جزیره محروم کنند و انتظار ما از مسئولین استانی پیگیری و حمایت ویژه حقوق شهروندان است.

لزوم حل مشکل تردد

وطن‌دوست با اشاره به مطالبه دیرینه شهروندان برای حل مشکل تردد اذعان کرد: متأسفانه معضل تردد که همواره در تمامی نشست‌ها مطرح می‌شود، طاقت مردم را به سر آورده و دشواری‌های شهروندان صبور خارگ را به ویژه در شرایط کرونا صدچندان کرده است و علی رغم ارائه راهکارهای عملیاتی همتی برای حل آن وجود ندارد.

وی با تقدیر از پیگیری‌های مدیر کل بنادر و دریانوردی استان در این خصوص افزود: مجموعه شورای شهر نیز با حمایت و همراهی نماینده مردم در مجلس پیگیری‌های متعددی را انجام داده است که امید داریم تا با هم افزایی شرکت‌های نفتی سبب حل ریشه‌ای این معضل شود و صرفاً به مثابه یک مسکن موقت نباشد.

طرح امنیتی و معضلات متعدد

رئیس شورای اسلامی شهر خارگ با اشاره به طرح امنیتی و معضلات مختص آن بیان داشت: امید داریم تا مشکلات شهروندان خارگ در موضوع ایاب و ذهاب و مجوز ورود به خارگ با ورود مسئولین به حداقل برسد.

وی افزود: مردم جزیره از شرایط موجود در این طرح ناراضی اند و همواره پیگیری آن را از شورای شهر مطالبه می‌کنند که علی رغم به کارگیری راهکار و تلاش‌های متعدد این موضوع همچنان لاینحل مانده است.

وطن‌دوست اضافه کرد: آنچه بدیهی است نیاز به اعمال اصلاحات در این طرح است چرا که متأسفانه این مشکل و آسیب، موضوعی بی نظیر در سطح کشور است و لازم است تا با نگاهی ملی به مشکلات جزیره‌ای که سرمایه‌ای بزرگ برای ایران اسلامی است شاهد مرتفع شدن معضلات مربوط به آن باشیم.

تسریع در اجرای پروژه‌ها

شهردار خارگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار جدید برای پروژه‌های شاخص پارک آبی تفریحی و ساختمان مدیریت بحران و همت دوچندان این مجموعه جهت تسریع روند عمرانی سه پروژه شاخص شهر خارگ خبر داد.

عبدالحمید صفایی بیان کرد: علی رغم محدودیت‌ها و موانع مالی که طی چند سال اخیر تمام کشور را درگیر کرده است، مجموعه شهرداری خارگ بی وقفه تلاش کرده تا با برنامه ریزی مدون و به کارگیری تمهیدات مناسب از این موانع فایق آید.

وی تصریح کرد: پایه و اساس و رویکرد مجموعه نیز بر پشتکار، پیگیری همه جانبه و تکیه بر توانمندی‌های مجموعه رقم خورده است که نتیجه آن نیز اقدامات مؤثری در بازآفرینی کالبد عمرانی شهر خارگ بوده است.

شهردار خارگ افزود: در این دوره پروژه‌های مهمی در دستور کار شهرداری قرار گرفت که بسیاری به سرانجام رسیده و سه پروژه شاخص پارک آبی تفریحی، ساختمان مدیریت بحران و پارک بازی سرپوشیده نیز در دست اجراست.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های متعددی که در سطح کشور و استان صورت گرفت و همچنین حسن دیدگاه ریاست سازمان برنامه و بودجه استان تخصیص اعتبار نیز صورت گرفته که امید داریم تا با همت دوچندان مجموعه روند پیشرفت پروژه‌های مجموعه تسریع پیدا کرده و هرچه سریع‌تر تقدیم به شهروندان شریف خارگ شوند.

شهردار خارگ همچنین با اشاره به پیگیری‌های متعدد این مجموعه برای استقرار آبفا افزود: از اول دوره با علم به شرایط دشواری که به واسطه عدم بهره مندی از بودجه و تجهیزات تخصصی در حوزه آبفا برای شهرداری جزیره خارگ ایجاد شد بود، تلاش‌های فراوانی صورت گرفت تا با استقرار آبفا در جزیره خارگ، معضل دیرینه آب و فاضلاب خارگ حل شده و شهروندان محق جزیره نیز از خدمات با کیفیت و پایداری برخوردار شوند که همچنان امید داریم تا این مهم که بارها به طور تخصصی و موشکافانه مورد بررسی قرار گرفته است به سرانجام برسد.

کد خبر 16323
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار