شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
دستاورد صنایع نفت و گاز برای استان بوشهر ویرانی و آلودگی بوده است
بوشهر - نماینده مردم شهرستان دشتستان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دستاورد صنایع نفت و گاز برای استان بوشهر ویرانی و آلودگی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی صبح سه‌شنبه در جمع اهالی روستای میان‌دشت اظهار داشت: در حالی که فرصت‌های شغلی بی‌شماری در صنایع نفت و گاز استان بوشهر فراهم شده است، جوانان ما بیکار هستند.

وی با بیان اینکه صنایع پارس جنوبی به غیر از ویرانی، تخریب محیط زیست و آلودگی دستاورد خاصی برای ما نداشته است، اضافه کرد: امید چندانی به صنایع نفت و گاز و پتروشیمی نداریم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی کشاورزی را یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر خصوصاً دشتستان دانست و ادامه داد: باید اشتغال در حوزه کشاورزی را تقویت کنیم و حمایت ویژه‌ای از این بخش صورت گیرد.

وی برخورداری از نیروی انسانی توانمند را یکی دیگر از ظرفیت‌های دشتستان دانست و گفت: باید روی قابلیت‌های بخش کشاورزی بیش از پیش کار کنیم چرا که تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو حل مسائل و مشکلات کشاورزی و تولید است.

رضایی با اشاره به مشکل سندهای مالکیت اراضی کشاورزی و مسکونی مردم نقاط مختلف شهرستان دشتستان از جمله اهالی میان‌دشت تصریح کرد: این مسئله از قدیم‌الایام بوده و باید یک‌بار برای همیشه حل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیگیری‌هایی را در مورد این مشکل داشته‌ایم افزود: با تمام توان این موضوع را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم شاهد رفع این مشکل باشیم.

وی با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات مطرح شده در میان‌دشت اضافه کرد: یکی از ظرفیت‌های میاندشت، داشتن نیروی انسانی توانمند، باسواد و بااستعداد است که پتانسیل بسیار خوبی است و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

رضایی بیکاری را یکی از مشکلات مهم در شهرستان دانست و ادامه داد: کشاورزی فرصت بسیار خوبی برای توسعه اشتغال است و باید با تأمین نیازهای کشاورزان و حمایت مناسب از این قشر زمینه توسعه اشتغال در کشاورزی و صنایع مرتبط را فراهم کنیم.

کد خبر 16324
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار