پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
خیز مجدد کرونا در لامرد/ نیمی از آزمایش ها مثبت شد
لامرد- رئیس مرکز بهداشت لامرد از خیز مجدد کرونا در این شهرستان خبرداد.

دکتر محمد احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن هشدار جدی به شهروندان لامردی از شروع موج چهارم کرونا خبر داد و گفت: اگر پروتکل‌ها، و هشدارهای بهداشت و درمان را جدی نگیریم قطعاً با معضل گسترش شیوع کرونا در شهرستان مواجه خواهیم بود.

احمدی با اشاره به درگیری ۴ نفر از کادر درمان شهرستان به این بیماری، اظهار کرد: بیش از ۵۵ درصد از تست‌های انجام شده سرپایی مثبت بوده، و این یک زنگ خطر است.

وی افزود: کرونا در کمین است و همه مردم باید احساس مسئولیت کنند. بعضاً دیده می‌شود نیمی از مردم ماسک نمی‌زنند.

محمد احمدی با اشاره به اینکه کرونا شوخی بردار نیست، تاکید کرد: متأسفانه بخش خاکستری بیماران کرونایی در بیمارستان لامرد تکمیل ظرفیت شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۱۷ نفر در بخش خاکستری و سه نفر دیگر از بیماران کرونایی نیز در اورژانس این بیمارستان بستری هستند.

وی اظهار داشت: در هفته‌های گذشته شاهد افت مجدد بیماری کرونا بوده‌ایم و میزان بستری و مرگ‌ومیر در لامرد کاهش یافت به طوری که حدود ۱۰ روز بیمار کرونایی نداشتیم، اما در زمان حاضر به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی، عدم استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری توسط عده‌ای از مردم، خیز مجدد این بیماری در حال رخ دادن است.

احمدی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کووید ۱۹ تعداد ۳۴۸۷ نفر را تست کرونا گرفته‌ایم؛ افزود: از این تعداد، تست ۱۱۲۱ نفر مثبت اعلام شده است، که ۱۰۲۲ نفر نیز بهبود یافته و به زندگی عادی خود ادامه می‌دهند.

احمدی، با اشاره به اینکه تا به امروز متأسفانه ۵۸ نفر، بر اثر ابتلاء به کووید ۱۹ جانشان را از دست داده‌اند بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: از تجمعات خانوادگی و دورهمی ها چه در عزا، و چه در عروسی پرهیز کنند، و زدن ماسک و شستن دست‌ها را جدی بگیرند.

کد خبر 16331
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار