جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
بازگشت محدودیت‌ها در صورت افزایش ابتلا به کرونا در همدان
همدان _ استاندار همدان گفت:در صورت افزایش ابتلا به کرونا همه محدودیت‌ها با شدت به حالت اولیه برخواهند گشت‌.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سعید شاهرخی در جلسه فوق‌العاده ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور فرمانداران سراسر استان برگزار شد، اظهار کرد: مردم قدردان کادر بهداشت و درمان هستند که نزدیک به یک‌سال بی‌وقفه، فداکارانه خدمت شایانی در حوزه پیشگیری و درمان در مقابله با ویروس کرونا انجام دادند.

وی با بیان اینکه از همکاری خوب همه آحاد مردم استان که با درک و فهم والایشان محدودیت‌ها را با صبوری پذیرفته و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند، تشکر و قدردانی می‌کنیم، اضافه کرد: ائمه جمعه و در رأس آن‌ها نماینده محترم ولی فقیه، روحانیون و علمای حوزه‌های علمیه، که در مناسبت‌های مختلف، نهایت همکاری را با ستاد استانی داشتند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

استاندار همدان با اشاره اینکه با تحقیقات میدانی مسئولان، همکاری تیم‌های نظارتی و همچنین برگزاری ۶۰ جلسه ستاد استانی کرونا که به‌صورت هفتگی و فوق‌العاده برگزار شد، و همکاری خوب مردم، روند گسترش ویروس تحت کنترل در آمده است، ادامه داد: از همکاری مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و پذیرش مسئولیت سنگین بازرسی که به‌صورت شبانه روزی نیز انجام گرفت، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

شاهرخی ادامه داد: نیروی انتظامی با فداکاری و ایثار و حضور ارزشمند در اجرای مصوبات ستاد استانی، نقش بسزایی در جهت کنترل گسترش ویروس کرونا ایفا کرد.

وی با بیان اینکه عمده مردم پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا را رعایت کردند ،۴ شهرستان استان، همدان، بهار، فامنین و اسدآباد در وضعیت آبی قرار دارند بقیه شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

استاندار همدان فعالیت‌ها در شهرستان‌های با وضعیت آبی با رعایت پروتکل‌ها را بلامانع دانست و گفت: همه فعالیت‌ها در شهرستان‌های با وضعیت زرد، طبق شرایط و محدودیت‌هایی که ستاد ملی کرونا اعلام کرده انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در صورت افزایش ابتلاء به کرونا، کلیه محدودیت‌ها با شدت به حالت اولیه بر خواهند گشت‌، افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در همه شرایط آبی زرد و یا قرمز برای عموم مردم الزامی است.

استاندار همدان با تشریح مصوبه ستاد کرونا، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرده، امسال در ۲۲ بهمن هیچ‌گونه مراسم و راهپیمایی انجام نخواهد گرفت، بلکه به صورت نمادین و خودرویی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت کشورهای غربی در زمینه کرونا گفت: در حالی روند کرونا در سراسر کشور روند نزولی دارد، که کشورهای پیشرفته با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستند.

شاهرخی با بیان اینکه ویروس کرونا همچنان وجود دارد و رعایت پروتکل‌ها باید تداوم داشته باشد، ادامه داد: رعایت و نظارت بر انجام پروتکل‌های بهداشتی و اعمال قانون متخلفان، باید افزایش پیدا کند تا گسترش ویروس کرونا کنترل شود، اعلام رنگ آبی چهار شهرستان نباید زمینه عادی انگاری شرایط را به وجود آورد.

استاندار همدان با توجه به آمار دانشگاه علوم‌پزشکی استان، گفت: ۵۰ درصد از علت ابتلای به کرونا، به‌خاطر دور همی‌هاست، بنابراین از مردم تقاضا داریم از تشکیل دورهمی‌ها خودداری کنند.

کد خبر 16341
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار