پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 18 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
آمار بیماران سرپایی کرونا در کرمان افزایش یافته است
کرمان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از افزایش موارد بیماران سرپایی کرونایی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا رشیدی نژاد ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا بیان داشت: در حال حاضر شاهد افزایش موارد سرپایی مبتلا به کرونا و افزایش تست‌های رپید نسبت به هفته‌های قبل در استان کرمان هستیم.

وی افزود: در حوزه علوم پزشکی کرمان به طور روزانه ۱۰۰۰ تست رپید انجام می‌شود و با احتساب دانشگاه‌های شهرستان‌های دیگر به هزار و ۸۰۰ مورد می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حال حاضر جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر می‌باشد و در شرایطی که شاهد افزایش آمار هستیم انتظار می‌رود مردم و به ویژه دستگاه‌های مسئول و فرمانداران این مسئله را جدی‌تر مد نظر قرار دهند و با همان حساسیتی که در ابتدای بیماری وجود داشت کار را دنبال کنند.

رشیدی‌نژاد تصریح کرد: در جامعه افرادی وجود دارند که دچار بیماری کرونا شده اما علامتی ندارند لذا نباید به تصور اینکه بقیه طوری نمی‌شود رفتار کنیم و بسیار تأسف آور است که این حرف را حتی از کسانی می‌شنویم که در این رابطه تصمیم گیر هستند.

وی گفت: در شرایط فعلی نباید فکر کنیم که کرونا تمام شده و همچنان باید در قبال بیماری حساسیت جدی داشته باشیم ضمن اینکه سطح هشدارها باید افزایش یابد و رسانه‌ها و مسئولان ادارات همچنان موضوع را جدی بگیرند و در راستای کاهش آن تلاش کنند.

اگر رعایت نکنیم عید بدی در انتظارمان خواهد بود

رشیدی‌نژاد یادآور شد: از وقتی که برخی از شهرستان‌های استان به حالت آبی در آمده‌اند برخی به تصور اینکه کرونا تمام شده پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند اما باید گفت که همچنان شرایط جدی است و اگر رعایت نکنیم امسال عیدی بدی را پیش رو خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه باید همچنین بر تجمعات نظارت شود گفت: شاهد هستیم که برخی از تجمعات بدون مجوز برگزار می‌شود که باید نظارت‌ها بیشتر شود.

رشیدی‌نژاد ابراز داشت: مسئولان و رسانه‌ها باید در خصوص افزایش مجدد آمار ابتلاء و همچنین رعایت پروتکل‌های روشنگری کنند زیرا عموم مردم می‌پذیرند اما متأسفانه بعضی از صحبت‌ها به ضرر مردم تمام می‌شود که در این رابطه دستگاه‌های نظارتی و امنیتی می‌توانند کمک کنند.

رشیدی‌نژاد ادامه داد: در حال حاضر به بیش از ۸۵ درصد اهداف طرح شهید سلیمانی دست یافته‌ایم که نشان‌دهنده همکاری مردم و مسئولان است لذا اگر وضعیت کنترل نشود و آمار افزایش یابد این عملکرد تحت‌الشعاع بیماری‌ها و مرگ و میر قرار خواهد گرفت.

کد خبر 17088
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار