جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱
کوه بانوی خارگی موفق به گذراندن دوره بهمن شناسی شد

خارگ : رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی جزیره خارگ گفت: کوهبانوی خارگی مرضیه ناصری دوره بهمن شناسی که از دوره های تخصصی فدراسیون کوهنوردی است را با موفقیت پشت سر گذاشت.

به گزارش خارگ آنلاین، محمدرضا دشتی زاده در گفتگو با خارگ آنلاین  اظهار داشت: کوهبانوی خارگی مرضیه ناصری دوره بهمن شناسی که از دوره های تخصصی فدراسیون کوهنوردی است را با موفقیت پشت سر گذاشت.
 
وی افزود: سقوط بهمن یکی از مهمترین دلایل فوت کوهنوردان در صعودهای زمستانه بشمار می رود، افزایش روزافزون کوهنوردی در زمستان و رعایت نکردن مسائل ایمنی در این ورزش، متأسفانه هر سال شاهد افزایش آمار درگذشتگان مربوط به این رخداد هستیم.
 
رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی جزیره خارگ تصریح کرد : هدف کلی از برگزاری این دوره، ایجاد یک دانش قابل تبدیل به تجربه برای کوهنوردان است.
 
دشتی زاده خاطرنشان کرد: شناخت عوامل تاثیر گذار بر وقوع بهمن و دانستن چگونگی جستجو و نجات در بهمن برای هر کوهنوردی لازم و ضروری است و می تواند از آمار هر ساله کشته شدگان کم کند.
 
به گزارش خبرنگار خارگ آنلاین،این دوره بر اساس سر فصلهای مصوب فدراسیون کوهنوردی  از طرف باشگاه پردیس صفه استان اصفهان در منطقه فریدون شهر و زیر نظر مدرس رسمی فدراسیون عباس علینژاد تدریس شد، که مباحث مطرح شده در این دوره به این شرح می باشد :
شناخت لایه های برف،انواع بهمن،عوامل ریزش بهمن
مواردی که صعود کننده قبل از اجرای برنامه باید بداند
روش بررسی پروفیل برف،روش اندازه گیری شیب برف،روش تقریبی سرعت باد،ایجاد کمپ و ساخت اتاق برفی و بیواک در زمستان،کار با دستگاه زنده یاب،جستجوی مصدوم
کد خبر 18437

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار