جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
ابتلای ۲ بیمار مشکوک به کرونای انگلیسی در آمل تایید نشد
آمل - رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان آمل گفت: آزمایش ها، ابتلای دو بیمار بستری وتحت مراقبت ویژه مشکوک به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در شهرستان را تایید نکرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدعلی رمضانی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دریافت گزارشی مبنی بر مشاهده دو بیمار مشکوک به ابتلاء به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در یکی از بیمارستان‌های شهرستان آمل در روزهای گذشته، افزود: پس از انجام نمونه برداری تشخیصی از موارد مشکوک و تأیید اولیه، نمونه‌ها برای تأیید نهایی به انستیتو پاستور ایران ارسال شده است که امروز، ابتلای این افراد به کرونای انگلیسی، تأیید نشد و خوشبختانه منفی بود.

وی افزود: یکی از این بیماران که عضو یکی از خانواده‌های آملی و اصالت غیرایرانی داشته پس از ورود به کشور و شهرستان آمل، درخواست این آزمایش را داده که خوشبختانه مورد ابتلاء به کرونا نبوده است.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان آمل با تاکید براینکه خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلای قطعی شهروندان این شهر وحتی مازندرانی به ویروس جهش یافته انگلیسی گزارش نشده است، تصریح کرد، یکی از دغدغه‌های جدی که اکنون ستاد کرونای شهرستان آمل دارد، شرایط گردشگرپذیر بودن آمل هست که باعث ورود مسافران در آستانه نوروز ۱۴۰۰ هست که احتمال ابتلاء وهمه گیری این بیماری را در شهرستان و دیگرمناطق مازندران شیوع خواهد داد.

رمضانی ادامه داد، مردم باید نسبت به میزان سرایت و بیماری زایی ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی بالاتر از ویروس شایع قبلی است و تمامی گروه‌های سنی جامعه نیز در معرض خطر ابتلاء به این بیماری هستند، حساس‌تر باشند.

وی افزود: در یکسال گذشته کرونا ثابت کرده با کسی شوخی ندارد و سرعت انتقال بیماری نیز به شدت بالا است و متأسفانه میانگین سنی ابتلاء نیز کاهش یافته است.

۵ بیمارستان آمل همچنان درگیر بیماران کرونایی

رئیس شبکه بهداشت ودرمان آمل، در بخش دیگری با بیان اینکه دریک هفته گذشته روند کاهشی ابتلاء به بیماری کرونا دراین شهرستان گزارش شده است، گفت، متأسفانه همچنان ۵ بیمارستان شهرستان آمل پذیرش بیماران کرونایی دارند و مردم نباید نسبت به این موضوع که روند ابتلاء کاهش داشته، در رعایت شیوه نامه‌ها وبهداشت فردی بی توجه شوند.

رمضانی تصریح کرد، خوشبختانه شهرستان آمل از پیک سوم بیماری کرونا عبور کرده و ووضعیت اکنون در کنترل کامل قرار دارد و باید مردم حساس وهوشیارترباشند که درگیر موج شدیدتر چهارم بیماری کرونا درشهرستان درآستانه نوروز ۱۴۰۰ نشویم.

شلوغی مردم در سطح شهر نگران کننده است

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل با بیان اینکه در روزهای گذشته متأسفانه حضور مردم در سطح بازار بسیار شلوغ ورعایت شیوه‌های نامه بهداشتی نیز تا حدودی از سوی برخی کسبه‌ها جدی گرفته نمی‌شود، هشدار داد، همه مردم باید مراقبت جدی داشته باشند تا در دو هفته منتهی به نوروز ۱۴۰۰ شاهد اوج گیری دوباره این بیماری درسطح شهرستان نباشیم.

رمضانی ادامه داد، یکی از درخواست‌های جدی ما از اعضای ستاد کرونای شهرستان نظارت جدی تر بربازار شب عید وبرخورد با عواملی که به هرنحوی سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، می‌باشد.

وی افزود: انتظار دیگری که از ستاد کرونای شهرستان وحتی ستاد کرونای کشور هست، ادامه محدویت‌های جدی تر در ورود مسافران به شهرستان آمل از مسیرجاده هراز هست که امیدواریم این محدویت همچنان با قطع کامل زنجیره کرونا ادامه داشته باشد.

کد خبر 18960
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار