سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - Tuesday, 16 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
افزایش تعداد ایتام تحت پوشش با اجرای پویش «ایران مهربان»
اردبیل - مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در قالب پویش ملی «ایران مهربان» مساعدت‌ و حمایت‌های مردمی از ایتام تحت پوشش کمیته امداد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین دشتی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل با اشاره به رشد کمک‌های خیری مردم نیکوکاری اردبیل به کمیته امداد طی ۱۱ ماه گذشته اظهار کرد: کمک‌های مردمی به کمیته امداد با افزایش ۷۰ درصدی نسبت به سال گذشته برآورد شده است که میزان کمک‌های نقدی و کالایی خیران در قالب زکات، صدقات، کمک معیشتی، اکرام ایتام و محسنین مبلغی بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به شناسایی ۱۷۰ هزار نفر به عنوان حامیان و خیران همکار کمیته امداد در اردبیل اضافه کرد: ۱۴ هزار و ۵۰۰ خیر به عنوان حامیان اکرام ایتام و محسنین در راستای کمک‌رسانی به ۱۴ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته فعالیت دارند که از تعداد ۱۴ هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته ۶ هزار و ۷۰۰ نفر در قالب طرح محسنین کمک‌رسانی شده و به صورت ماهانه مبلغی دیافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان تعداد ایتام تحت پوشش کمیته را یک هزار و ۹۰۰ نفر عنوان و تصریح کرد: نیکوکاران همکار کمیته در هر ماه به صورت میانگین مبلغ ۳۲۰ هزار تومان به حساب مستقیم ایتام استان و ۱۳۰ هزار تومان نیز به عنوان کمک معیشت به حساب دانش‌آموزان تحت حمایت طرح محسنین واریز می‌کنند.

به گفته دشتی طرح پویش «ایران مهربان» با همکاری بنیاد بین‌المللی غدیر در سطح ملی اجرا می‌شود که با رونمایی در سالروز ولادت حضرت علی (ع) تا سالروز شهادت آن حضرت اجرای این طرح در کشور و استان اردبیل ادامه داشته که هدف اصلی از اجرای طرح ایران مهربان افزایش میزان دریافتی ایتام به صورت ماهانه و تعداد ایتام تحت پوشش کمیته امداد در اقصی نقاط کشور است.

وی ادامه داد: در قالب این طرح ملی در نظر گرفته شده است تا کمک مساعدتی خیرین و نیکوکاران برای ایتام و دانش‌آموزان در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین از مبلغ واریزی کنونی به سقف ۷۰۰ هزار تومان برای هر نفر تحت پوشش افزایش یابد که در صورت دوم اجرای این طرح می‌توان با همان مبلغ واریزی قبل برای ایتام مدارا کرده و در گامی مثبت در راستای بهره‌مندسازی ایتام از کمک‌های نقدی و غیرنقدی حامیان جدیدی را برای هر یتیم و همکاری با کمیته جذب کنیم.

برگزاری جشن نیکوکاری با شعار «عید برای همه»

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از برگزاری جشن نیکوکاری طبق روال هر سال در اسفندماه ۱۳۹۹ خبر داد و اظهار کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد برای انتهای سال برگزاری جشن نیکوکاری است که با شعار "عید برای همه" تدارک دیده شده است و در روزهای ۱۳ و ۱۴ اسفندماه در پایگاه‌های منتخب با حفظ کامل پروتکل‌های بهداشتی و به صورت نمادین برگزار می‌شود.

دشتی اضافه کرد: جشن نیکوکاری روز جمعه ۱۵ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در مصلاهای استان و با حضور نمازگزاران برگزار می‌شود که نیکوکاران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به دو روش یکی سامانه جذب حامی کمیته امداد ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ و دیگری از طریق سیستم الکترونیکی پرداخت آنی #۰۴۵*۸۸۷۷* پرداخت کنند.

به گفته این مسئول حامیانی که قصد شرکت در طرح اکرام ایتام یا محسنین کمیته امداد را دارند می‌توانند عدد ۱ را به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ ارسال یا با مراجعه به سایت اکرام ایتام با انتخاب استان مدنظر و شهرستان نسبت به انتخاب جنسیت ایتام و موقعیت جغرافیایی به لحاظ روستایی و شهری نسبت به تکمیل فرآیند حمایت خود از ایتام اقدام کنند.

ملت ایران در احسان و انفاق در شرایط کرونا درخشیدند

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اقدام مردم استان را در بحث انفاق و احسان در سال جاری را بسیار شایسته و قابل تقدیر دانست و گفت: شرایط خاص کشور در طول چند ماه گذشته با ورود ویروس کرونا به منطقه و تحت تأثیر قرار دادن شرایط اقتصادی غیرقابل انکار است که در این زمینه علاوه بر کمک مالی و مساعدت نهادهای مختلف به اقشار آسیب‌پذیر مردم پرچمدار این اقدام جهادی بودند.

دشتی کمک‌های نقدی و کالایی مردم اردبیل در قالب رزمایش کمک مومنانه را در نوع خود بی‌نظیر دانست و افزود: مردم با احساس مسئولیت وارد میدان شده و در برقراری مساوات به لحاظ برخورداری از کمک‌های معیشتی تمامی طبقات اجتماعی نقش‌آفرینی مثال‌زدنی داشتند که با این اقدام خود بار دیگر ثابت کردند که اصلی‌ترین پشتوانه نظام و انقلاب اسلامی ایران ملت غیور و متعصب است.

وی حضور اصحاب رسانه در پوشش و انعکاس رویدادهای مهم ملی در بحث کمک‌رسانی و کمک مومنانه را در زمان شیوع کرونا شایسته تقدیر عنوان و بیان کرد: حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در عرصه‌های سخت ملی همواره کمک بازوی رسانه‌ای کشور بوده که در این راستا نقش رسانه‌های داخلی در رفع شایعات معاندانه و مغرضانه‌ای که توسط افرادی از خارج از کشور برنامه‌چینی می‌شود، هم غیر قابل انکار و چشم‌پوشی است.

کد خبر 18969
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار