جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
نخبگان به برگزاری پرشور انتخابات ۱۴۰۰ کمک کنند
کرمانشاه- رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه گفت: نخبگان با دور کردن فضای یاس و ناامیدی از جامعه به برگزاری پرشور انتخابات ۱۴۰۰ کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین خوش اقبال بعد از ظهر در جلسه اعضای ستاد انتخابات شهرستان هرسین که در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، با تاکید بر اهمیت آموزش مجریان انتخابات اظهار کرد: هر چه آموزش‌ها جدی گرفته شود برگزاری انتخابات با خطای کمتر و کیفیت بهتری همراه می‌شود.

وی با اشاره به لزوم پیش بینی امکانات و مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات افزود: فرمانداران در تهیه لیست پیشنهادی برای هیأت‌های اجرایی حتماً به دانایی، تجربه و کارآمدی نفرات پیشنهاد شده دقت داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به استمرار ویروس کرونا تصریح کرد: لازم است که در تمام مراحل انتخابات به ویژه ایام تبلیغات و روز اخذ رأی حساسیت‌های بهداشتی و رعایت دستورالعمل‌ها با جدیت بیشتری دنبال شود.

خوش اقبال بیان کرد: می‌طلبد که فضای تبلیغاتی در انتخابات پیش رو به سمت و سوی فضای مجازی سوق داده شود این نکته به ویژه در انتخابات شوراهای شهر اهمیت بیشتری به لحاظ حفظ دستورالعمل‌ها و سلامت جامعه دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات سال ۱۴۰۰ گفت: به فرموده ایشان حضور مردم علاج دردهای مزمن کشور است از این رو باید به سمت و سویی برویم که جریان‌های مختلف حضور پیدا کنند و این انتخابات رقابتی است که منتج به مشارکت حداکثری می‌شود.

وی انتخابات ۱۴۰۰ را فرصت ساز، امنیت آور و ظرفیت مهم برای آینده کشور دانست و تاکید کرد: تجربه ۴۰ ساله گذشته نشان داده که انتخابات پر شور از سویی حل کننده مسائل داخلی است و از سوی دیگر بدخواهان در فضای بین المللی را به عقب می‌راند.

خوش اقبال با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی نخبگان و دلسوزان انقلاب در حداکثری شدن انتخابات افزود: حضور و اشتیاق حداکثری مردم در انتخابات هم به عملکرد متولیان انتخابات باز می‌گردد و هم اراده و مشارکت نخبگان را می‌طلبد.

معاون استاندار کرمانشاه تصریح کرد: نباید گذاشت که فضای یاس و ناامیدی بر جامعه مستولی شود و جریانی که با سیاه نمایی به دنبال بازار گرمی در انتخابات و کاهش مشارکت است بداند که همه ما با ناامیدی مردم آسیب خواهیم دید.

خوش اقبال در ادامه با بیان اینکه اگر مشکلات و ضعف‌هایی در مسیر بوده، راه حل آن اصلاح است نه ناامیدی گفت: از احزاب، رسانه‌ها و نخبگان درخواست داریم که بر کارکرد گره گشایی و تحول آفرینی انتخابات تمرکز کنند.

وی نقش نخبگان محلی را در افزایش اشتیاق مردم به مشارکت در انتخابات مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: نخبگان موتور محرکه مناطق خود هستند و می‌طلبد که از این جایگاه برای افزایش مشارکت بهره ببرند.

رئیس ستاد انتخابات استان همچنین تاکید کرد: ما به عنوان مجریان انتخابات تمام توان را برای رقم خوردن انتخابات حداکثری با رعایت اصل امانتداری، قانون مداری و بی طرفی بکار بسته‌ایم و تاکید داریم که زمینه سازی برای مشارکت حداکثری محور برنامه‌های ستاد انتخابات باشد.

کد خبر 18971
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار