شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
آزادسازی ۳۶ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد در استان بوشهر
ایسنا/بوشهر رییس کل دادگستری استان بوشهر از آزادسازی ۳۶ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد در ایام پرخیر و برکت ماه رجب خبر داد.

علی جمادی با اشاره به اتفاقات خوب سال جاری با بیان اینکه امروز شاهد به ثمر نشستن تلاش های خیرین، مددجویان و مجموعه بودیم، گفت: به لطف الهی شاهد آزادی ۳۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد و محکومیت های مالی هستیم. تلاشی که در اداره های کل استان، ستاد مردمی دیه استان و کمک خیرین صورت گرفت و بدهی بالغ بر ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون مربوط به این افراد تعیین تکلیف و آزاد شدند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن به مدت ۱۱ ماه ۱۴۳ زندانی آزاد شده داشتیم که بدهی این افراد بالغ بر ۹۵ میلیارد بود که قسمتی توسط خیرین و کمک های بلاعوض تامین شد. تلاش هایی در جهت صلح و سازش صورت گرفت و از مبالغی هم گذشت شد و خوشبختانه ۱۴۳ نفر تا امروز به کانون گرم خانواده بازگشته اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: نکته ای که باید توجه شود این است که ما ۱۴۴ نفر مددجوی نیازمند کمک داریم که بدهکار هستند. در مجموعه قضایی، ستاد مردمی دیه و اداره کل زندان های استان در تلاش هستیم این تعداد تعیین تکلیف شوند زیرا این افراد باید به کانون گرم خانواده برگردند و در بحث تولید و اقتصاد کمکی برای کشور باشند.

رئیس دادگستری استان بوشهر اظهار کرد: از همه ی خیرین محترم تشکر می کنم و امروز در جلسه شاهد بودیم یکی از خیران به میزان ۹۰ میلیون تومان کمک کرد ولی از طرفی اعلام کرد راضی به اعلام اسم نیست و قصد دارد این کمک گمنام باشد.

مدیرکل زندان های استان بوشهر با اشاره به برنامه های بهبود ارائه خدمات برای مددجویان عنوان کرد: پیرو تاکیدات ریاست قوه قضائیه و ریاست سازمان زندان ها طرح پایش پرونده زندانیان در استان بوشهر به مدت دو ماه صورت گرفت که در این پایش ۲۳۶۵ پرونده ی زندانیان حاضر در زندان های استان مورد پایش و بازنگری مجدد قرار گرفت.

رضا مقبلی ادامه داد: در این زمینه مشارکت دستگاه محترم قضائی، دادگستری و دادسرای استان خوب بوده است و باعث شد در طرح پایش در سطح کشور رتبه ششم را به دست بیاوریم و در خصوص کلیه پرونده هایی که زمینه مساعدت قانونی بود اقدام شد و از این منظر هم جای تقدیر و تشکر دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بحث اخذ رضایت شکات و قصاص هم به لطف الهی باعث شد برای ۱۶ نفر از اولیای دم رضایت بگیریم. در بحث اشتغال، چندین فرهنگسرای اشتغال در زندان ها ایجاد شده و زمینه اشتغال ۴۳۰ مددجو در سطح زندان های استان فراهم شده است.

مدیرکل زندان های استان بوشهر گفت: در بحث بازدید از زندان ها، ۵۷۰ مورد در شش ماه گذشته داشته ایم که در این بخش هم در سه ماهه سوم رتبه هفتم کشور را کسب کردیم.

مقبلی تصریح کرد: در خصوص ملاقات های مجازی با توجه به محدودیت های ستاد ملی کرونا و جهت جلوگیری از شیوع و ورود ویروس کرونا به زندان ها به محض وصول دستورالعمل، امکانات اولیه توسط خیرین و پتروشیمی های منطقه پارس تهیه شده و قرار است کلیه زندان های استان به سامانه ملاقات مجازی مجهز شوند.

وی بیان کرد: در خصوص ویروس کرونا نیز به لطف الهی در مجموعه زندان ها تعداد بسیار کمی مبتلا شده اند که کاملا کنترل شده و قرنطینه های سه گانه در زندان های استان ایجاد کردیم و هم اکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در زندان های استان وجود ندارد.  

انتهای پیام

کد خبر 19262
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار