چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
کودک خردسال با ارسال عکس های شخصی مادرش دردسرساز شد
ایسنا/بوشهر رئیس پلیس فتا استان بوشهر از کشف یک پرونده انتشار عکس های خصوصی خبر داد و گفت: از ذخیره تصاویر شخصی در تجهیزات هوشمند همراه خود خودداری کنید.

سرهنگ مهدی قاسمی، رئیس پلیس فتا استان بوشهر در تشریح پرونده گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان، مبنی بر اینکه فردی وی را تهدید به انتشار تصاویر و فیلم های خصوصی اش در شبکه های اجتماعی کرده است، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: در بررسی علمی کارشناسان سایبری پلیس، مشخص شد که فرزند خردسال شاکی که در حال انجام بازی اینترنتی با تلفن همراه مادرش بوده که وارد گالری تصاویر شده و به صورت اتفاقی، تعدادی عکس شخصی مادر را به شماره همراه فردی که در مخاطبین گوشی ثبت شده بوده، ارسال کرده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در تحقیقات تکمیلی صورت پذیرفته هویت متهم و مخفیگاه وی مشخص شد که با هماهنگی قضایی، این مجرم سایبری طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و با بررسی تجهیزات مکشوفه، تصاویر و فیلم های خصوصی مربوط به شاکیه نیز مشاهده شد.

سرهنگ قاسمی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: از ذخیره تصاویر شخصی در تجهیزات هوشمند همراه خودداری کنند و به هیچ عنوان فضای مجازی و تجهیزات دیجیتال همراه را که به اینترنت متصل می‌کنند به عنوان حریم خصوصی و فضای امن تلقی نکرده و در صورتی تصویربرداری از هر موضوع خصوصی از طریق گوشی، تبلت و غیره ، قبل از اتصال آنها به اینترنت، محتوای شخصی را به یک حافظه ذخیره ساز دیگر همانند هارد اکسترنال منتقل کنند.

رئیس پلیس فتا بوشهر با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام 

کد خبر 19292
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار