جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳
مسئولان شهرستان گناوه نقد دلسوزانه دانشجویان را بپذیرند

گناوه - فرماندار گناوه گفت:مسئولان نقد دلسوزانه دانشجویان و دانشگاهیان را با دل و جان بپذیرند و در برنامه های خود لحاظ کرده و سرلوحه برنامه کاری قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مهرجو عصر سه‌شنبه در آیین روز دانشجو در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور گناوه به‌مناسبت بزرگداشت روز دانشجو در سالن اجتماعات فنی حرفه ای گناوه  اظهار داشت: تعیین ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو در تقویم نظام جمهوری اسلامی  به عنوان نقطه عطف جنبش دانشجویی در کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به برخی وقایع تاریخی سال  ۱۳۳۲ که  به تعیین ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو در کشور انجامید افزود: اولین سنگر و نهاد مدنی که بعد از وقوع کودتا ۲۸ مرداد در مقابل آن و ورود معاون رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد دانشگاه و دانشجویان بود.

فرماندار گناوه گفت: وقایع ۱۶ آذر سال ۳۲ به عنوان نقطه آغاز جنبش دانشجویی در سراسر کشور شد و نشان داد که دانشجو و دانشگاه علاوه بررسالت اصلی در کسب علم ، دانش و پژوهش و کارآفرینی نقش موثر وچشمگیری در تحولات سیاسی، فرهنگی اجتماعی جامعه بر عهده دارد و به عنوان دیده بان جامعه در هر زمان می تواند در حوزه های سیاسی و اجتماعی ایفای نقش کند .

وی بیان کرد: دانشجویان و دانشگاه ها در پیروزی انقلاب نقش موثر خود را در کنار و به موازات  سایر اقشارجامعه به خوبی ایفا کردند.

مهرجو تصریح کرد: جنبش دانشجویی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به عنوان یک جنبش اصیل، تاثیرگذار وموثر در حال ایفای نقش است و از دانشجویان انتظار می رود که در کنار رسالت اصلی خود در علم آموزی و تحقیق و پژوهش به این نقش در جامعه توجه داشته باشند.

وی افزود: مسئولان  نقد دلسوزانه دانشجویان و دانشگاهیان  را با دل و جان بپذیرند و در برنامه های خود لحاظ کرده و سرلوحه برنامه کاری قرار دهند.

 


مهرجو عنوان کرد : دانشجویان قشری که بدون هیچ گونه چشمداشتی و تنها از سر دلسوزی نقش اجتماعی خود را ایفا می کنند، بنابر این ما باید بستر و زمینه برای فعالیت های دانشجویان را هموار کنیم. دانشگاه به عنوان متولی امر دانشجویان باید بسترو زمینه‌ای برای فعالیت های آزادانه و بدون دغدغه فراهم کند.

فرماندار گناوه با تاکید بر نقش موثر دانشجویان و دانشگاهیان در عرصه ها و میادین مختلف بخصوص در دوران دفاع مقدس اضافه کرد:امروز کشورمان به شدت نیازمند  حضور دانشجویان و دانشگاهیان برای حل مشکلات موجود است و تنها به کمک دانشگاه می توان این مسیر را با موفقیت طی کرد.

وی گفت:مجموعه مسئولان شهرستان گناوه آمادگی کامل برای همکاری و همیاری متقابل با دانشگاه‌های شهرستان برای تقویت دانشگاه ها و استفاده از ظرفیت آنها برای پیشبرد و ماموریت های توسعه ای شهرستان در حوزه های مختلف را دارند.

کد خبر 2
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار