جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
وزش باد بسیار شدید روی خلیج فارس/ ارتفاع موج به ۳ متر می‌رسد

بوشهر- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از وزش باد بسیار شدید روی خلیج فارس خبر داد و گفت: ارتفاع موج دریا گاهی به سه متر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین : بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از ظهر روز چهارشنبه تا پایان روز پنج شنبه و در برخی ساعات از روز جمعه به سبب وزش بادهای شدید تا بسیار شدید بر روی خلیج فارس و سواحل استان بوشهر، دریا به تناوب مواج و طوفانی خواهد بود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود طی این مدت در برخی ساعات سرعت وزش باد جنوب شرقی روی دریا به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج در فراساحل تا حدود سه متر افزایش یابد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: طی این مدت وقوع گردوخاک و کاهش دید در برخی نقاط استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی با اشاره به وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و افزایش ارتفاع موج خلیج فارس ادامه داد: این وضعیت باعث اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل خواهد شد.

مساعدی تصریح کرد: توصیه می‌شود طی این مدت از ترددهای دریایی غیر ضروری بویژه از تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی اجتناب شود.

وی افزود: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و امروز در فراساحل جنوبی گاهی ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و طی امروز در فراساحل جنوبی گاهی ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 20408

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار