چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مسئولان باید در کنترل گرانی‌های بی‌رویه تدابیر لازم و نظارت کافی داشته باشند
ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در استان بوشهر مطابق معمول روزهای جمعه در پیامی تحت عنوان پیام آدینه به مسائل و نکات مهم روز پرداخته است.

پیام آدینه آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به تاریخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۰ که نسخه ای از آن در اختیار ایسنا قرار گرفته در ادامه آمده است: 

بسم الله الرّحمن الرّحیم

الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین

یکی از آموزه های سبک زندگی اسلامی «امید به گشایش و تلاش برای آینده است.»

«امیدواری به آینده و عبور از مشکلات و رسیدن به مدارج موفقیت نشان از ایمان، توکل به خداوند و مایه حیات زنده و کوشش در این باره است.»

«وَلَا تَیْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ ۖ إِنَّهُ لَا یَیْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْکَافِرُونَ»

در این جمعه به محضر مبارک شما مردم عزیز و مومن چند نکته متذکر می شوم:

۱. مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (دامت برکاته العالیه) در پیام نوروزی و سخنانن آغازین سال جدید خویش چند نکته مهم و راهبردی بیان فرمودند که باید سرلوحه کار مسؤولان نظام و مردم ولایتمدار قرار بگیرد.

الف- پشتیبانی و رفع موانع تولید در عرصه رشد اقتصاد ایران بر اساس طرح اقتصاد مقاومتی یک ضرورت است و این باید در عمل دیده شود و در حد حرف و مصوبات متوقف نگردد.

ب- انتخابات ریاست جمهوری به جهت اهمیت وظایف و اختیارات رئیس جمهور بسیار مهم و سرنوشت ساز است و این مردم هستند که در این عرصه نقش آفرین بوده و مسؤولیت مهمی به عهده دارند. حضور پرشور و سراسر شعور و با بصیرت بسیار کارساز و موثر است.

ج- اعتماد و تکیه به برجام در رفع تحریم و گره زدن حل مشکلات به آن یک اشتباه بزرگ است. باید آن را با رشد تولید و خود کفایی خنثی سازی کرد و شکست داد.

۲. متاسفانه همانطور که از قبل پیش بینی میشد و توسط کارشناسان هم به ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و هم به مردم عزیز هشدار داده شده بود اکثر استان های کشور در شرایط خیز چهارم گرفت و در آغاز سال فضای زندگی مردم دچار مشکلات جدیدی گردیده است.

مناسب است در این باره ستاد مقابله با بیماری کرونا امور زیر را مراقبت جدی تری بنماید:

الف- تصویب و اجرای دقیق دستور العمل های بازدارنده از شیوع بیماری کرونا.

ب- نظارت جدی بر حسن اجرای آن.

ج- فرهنگ سازی مراعات دستور العمل ها به شیوه های تبلیغی و اجرایی.

د- واکسیناسیون گسترده و عمومی.

۳. اکنون که در ابتدای سال جدید و در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان می باشیم، مسؤولان محترم باید در عرصه کنترل بی رویه گرانی ها تدابیر لازم و نظارت کافی داشته باشند. به اذعان همه کارشناسان قیمت عرضه کالا غیر واقعی و فراتر از ارزش آن است.

۴. از همه مردم عزیز استان بوشهر تقاضا دارم مانند همیشه در این شرایط به هم نوعان خود به ویژه اقوام، همسایه ها و مردم نیازمند کمک کنند تا از فشارهای معیشتی آنان کاسته شود.

خداوند متعال ظهور حضرت بقیه الله الاعظم روحی فداه را تعجیل بفرماید و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای دامت برکاته العالیه مرحمت نماید و همه ما را در طریق ایمان، تقوا، اخلاق، مجاهدت، مقاومت و ولایتمداری ثابت قدم بدارد. یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را گرامی می داریم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
صفایی بوشهری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

انتهای پیام

کد خبر 21135
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار