جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
پنج شهرستان هرمزگان در وضعیت نارنجی قرار دارند
بندرعباس - استاندار هرمزگان گفت: پنج شهرستان هرمزگان در وضعیت نارنجی قرار دارند. محدودیت های تردد و تعطیلی مشاغل سه و چهار با جدیت انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی عصر شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان، عنوان کرد: متاسفانه به دلیل ترددهای غیرضروری که از پیش از تعطیلات نوروز در استان صورت گرفت و همچنین کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی و اجتماعی و همچنین برگزاری تجمعات و دور همی ها و مراسم های عروسی در استان، تعداد مبتلایان به کرونا و همچنین مراجعه افراد به بیمارستان ها در هرمزگان در حال افزایش است و متاسفانه تعداد فوتی های ناشی از کرونا طی هفته اخیر در هرمزگان، دو برابر بیشتر از هفته قبل بوده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن در زمان تعطیلات نوروز نیز میزان ترددهای درون استانی از شهرها به روستاها افزایش یافت و همچنین مسافرانی از بیرون به هرمزگان سفر کردند و از درون استان نیز به استان‌های دیگر مسافرت صورت گرفت.

استاندار هرمزگان افزود: تمامی این موارد نشان می‌دهد که موج شدیدی از ابتلا به کرونا را در استان هرمزگان پیش رو خواهیم داشت و اگر مراقبت و همکاری نداشته باشیم، هرمزگان به مدت طولانی و چند ماه درگیر این موج از بیماری کرونا خواهد بود.

همتی تصریح کرد: درخواست ما از مردم شریف استان هرمزگان این است که همانند گذشته با جدیت بسیار بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی و اجتماعی، پرهیز از تجمع، دورهمی و مراسمات را رعایت کنند و قطعاً با همکاری مردم می توانیم این موج از بیماری کرونا در استان را مهار و کنترل کنیم.

وی گفت: در حال حاضر شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بندرلنگه، بندرخمیر و قشم در استان هرمزگان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند و سایر شهرستان های استان نیز در وضعیت زرد هستند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های متناسب با وضعیت شهرستان‌های نارنجی و زرد در هر کدام از این شهرستان‌ها از جمله در حوزه فعالیت‌های اقتصادی، صنفی، خدماتی و دستگاه‌ها و ادارات، اجرایی می‌شود.

همتی با اشاره به دورکاری ۵۰ درصد کارکنان ادارات در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی شیوع کرونا، اظهار داشت: در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بندرلنگه، بندرخمیر و قشم، ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول نسبت به کاهش حضور تا ۳‏/۱ (یک سوم) کارکنان خود اقدام کنند و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور ۵۰% (پنجاه درصد) کارکنان انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین در این شهرستان‌ها مشاغل گروه سه و چهار تعطیل هستند و سایر مشاغل سطح یک و دو باید با رعایت دقیق تمامی پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت کنند و تا زمان خروج از این وضعیت، ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بندرلنگه، بندرخمیر و قشم و همچنین ورود خودروهای شخصی پلاک بومی این شهرستان‌ها به سایر شهرها ممنوع است.

استاندار هرمزگان با اشاره به دورکاری یک سوم کارکنان ادارات در شهرستان‌های با وضعیت زرد شیوع کرونا، بیان داشت: سایر شهرستان‌های استان هرمزگان در وضعیت زرد شیوع بیماری کرونا قرار دارند که در این شهرستان‌ها، فقط مشاغل گروه چهار تعطیل خواهند بود و کارکنان ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با ۱۰۰ درصد ظرفیت در محل کار حاضر خواهند شد و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور ۳‏/۲ (دو سوم) کارکنان انجام خواهد شد.

همتی یادآور شد: همچنین ممنوعیت تردد شبانه خودروها در تمامی شهرستان های استان هرمزگان، از ساعت ۲۲ الی سه بامداد، اعمال می شود.

وی گفت: از مردم می‌خواهیم تا جایی که مقدور است از مراجعه حضوری به ادارات و دستگاه ها خودداری کنند و از طریق میز خدمت الکترونیکی و اینترنتی که دستگاه ها برای ارائه خدمات فراهم کرده‌اند، کارها و امور مربوطه را پیگیری کنند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با وجود دورکاری کارکنان با توجه به شرایط موجود شیوع کرونا، اما هیچ کاری نباید معطل و یا کند شود و در سال جاری نیاز به تلاش بیشتری برای دستیابی به اهداف و تحقق برنامه ها داریم.

همتی عنوان کرد: با تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا و با توجه به شرایط موجود، برگزاری هرگونه مراسم عروسی به صورت جمعی در استان ممنوع است و مراسمات تنها باید به صورت محدود با حضور نزدیکان خانواده و با رعایت پروتکل ها انجام شود و همچنین مراسمات ختم با تجمع و حضور افراد نیز ممنوع است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی، ادارات، نهادها و سازمان‌های مختلف نیز در استان از برگزاری جلسات و مراسمات غیرضروری پرهیز کنند و جلسات ضروری نیز با حداقل حضور افراد و رعایت تمامی پروتکل ها باید برگزار شود.

استاندار هرمزگان افزود: افرادی که مبتلا به کرونا هستند، از نظر قانونی و شرعی بر آنها واجب است که در قرنطینه بمانند و این امر را به طور جدی رعایت کنند و در صورت رعایت نکردن قرنطینه، جان دیگران و سلامتی جامعه را به خطر می‌اندازند.

همتی اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی، توسط بسیج و دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با دقت و جدیت اجرا خواهد شد و کنترل و نظارت لازم بر قرنطینه افراد مبتلا به کرونا صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در دستگاه‌های اجرایی، ادارات، بنگاه‌های اقتصادی، اصناف و هر نوع مکان فعالیت و اشتغال باید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یابد و ضد عفونی محیط های عمومی نیز توسط شهرداری ها و دهیاری ها انجام شود.


 

کد خبر 21263
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار