جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
دورهمی خانوادگی عامل ۴۲ درصد موارد ابتلا به کرونا در گناوه است
گناوه- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: ۴۲ درصد از بیماران کرونایی شهرستان گناوه دورهمی‌های خانوادگی در منزل یا خانه باغ‌ها را دلیل ابتلای خود به این ویروس بیان کردند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نوع جهش یافته ویروس کرونا، تبدیل به سوش غالب کووید ۱۹ در استان بوشهر شده است و سرعت انتقال آن بسیار بالاست.

عصمت حیدری افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط برخی از همشهریان کمرنگ شده که این عوامل شرایط بحرانی بیماری کرونا به دنبال داشته به نحوی که در طی اسفندماه ۳۹۷ بیمار کرونایی در این شهرستان شناسایی شدند ولی در ۱۰ روز اول فروردین ۳۷۰ بیمار جدید شناسایی شده که نشان دهنده شیوع بیماری با سرعت بالایی در شهرستان است.

وی افزود: با افزایش موارد مثبت تعداد بیماران نیازمند به بستری در بیمارستان نیز افزایش می‌یابد و در چند روز اخیر شاهد افزایش روند موارد بستری هستیم که این امر منجر به افزایش فوت تعدادی از بیماران هم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان ۲ هزار و ۷۴۵ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند و ۱۰۹ نفر نیز فوت کرده‌اند خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار بیماران بستری کووید ۱۹ در شهرستان گناوه، در روز ۱۵ فروردین تعداد بیماران بستری ۲۴ نفر است که از این تعداد ۴ نفر در بخش آی سی یو بیمارستان امیرالمومنین (ع) بستری شدند.

حیدری بیان کرد: طبق رنگ‌بندی های ستاد ملی مقابله با کرونا، شهرستان گناوه در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد و اگر شیوه نامه‌های بهداشتی به درستی رعایت نشود احتمال اینکه شهرستان وارد رنگ بندی قرمز کرونایی شود بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد: از همه مردم شهرستان درخواست می‌شود شیوه نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از دور همی ها و تجمعات را رعایت کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه ابراز داشت: فشار کاری بر کادر بهداشت و درمان که از ابتدای شیوع کرونا با جانفشانی در حال خدمت به بیماران هستند بسیار زیاد است و باید به منظور همکاری بیشتر با بر این نیروها به توصیه‌های بهداشتی به جد پایبند بود.

وی گفت: بر اساس مصاحبه کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه با تعدادی از بیماران مبتلا با کرونا در شهرستان، ۴۲ درصد از این بیماران دورهمی های خانوادگی در منزل یا خانه باغ‌ها را دلیل ابتلای خود به این ویروس بیان کردند.

حیدری یادآور شد: در این نظرسنجی، مسافرت ۲۳ درصد، شرکت در مراسم تشییع اموات و عروسی ۱۹ درصد و در محل کار ۱۶ درصد در ردیف‌های بعدی علل انتقال شیوع ویروس کرونا شناخته شده‌است.

کد خبر 21318
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار