پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 18 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
فصل پشم‌چینی گوسفندان در استان بوشهر آغاز شد
بوشهر - مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از تولید سالانه ۵۰۰ تن پشم در استان خبر داد و گفت: فصل چیدن پشم گوسفندان در استان بوشهر آغاز شد.

محمدصادق یزدان‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز فصل پشم چینی در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ۱.۱ میلیون رأس دام سبک و سنگین است.

وی با اشاره به پرورش دام‌های استان بوشهر در قالب واحدهای صنعتی، روستایی و عشایری خاطرنشان کرد: استان بوشهر در حوزه دام سبک دارای ۶۲۰ هزار رأس بز و بزغاله و ۳۸۵ هزار رأس گوسفند و بره است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به آغاز فصل پشم چینی گوسفندان در استان بوشهر اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۵۰۰ تن پشم در استان تولید شود.

وی اواخر اسفند تا اوایل اردیبهشت را بهترین زمان برای پشم‌چینی دانست و بیان کرد: اغلب مراحل پشم‌چینی در استان بوشهر طی فروردین‌ماه انجام می‌شود.

یزدان‌شناس یکی از تولیدات مهم و اقتصادی دام‌ها را پشم آنها دانست و ادامه داد: پشم گوسفندان استان بوشهر از نوع به نسبت ضخیم است و از آن برای قالیبافی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سطح جهانی هر رأس گوسفند ۲.۵ تا پنج کیلوگرم پشم تولید می‌کند، خاطرنشان کرد: در استان بوشهر بین ۱.۲ تا ۱.۳ کیلوگرم پشم از هر گوسفند تولید می‌شود.

کد خبر 21336
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار