پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
تعطیلی برنامه‌های ماه رمضان صحیح نیست/ لزوم بازنگری در تصمیم دولت
بوشهر - رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور خواستار بازنگری در تصمیمات اتخاذ شده برای مجالس ماه مبارک رمضان شد و گفت: تعطیلی مطلق برنامه‌های ماه رمضان صحیح نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، نوشاد نوشادی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با انتقاد از تعطیلی مطلق مراسم و مناسک دینی و مذهبی در شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی آئین‌ها و مراسم ماه رمضان را با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام دهند.

وی تصریح کرد: تجربه موفق برگزاری آئین‌های مذهبی و سوگواری ماه‌های محرم وصفر گذشته نشان داد که هیئت‌های مذهبی می‌توانند با رعایت الزامات و شیوه نامه‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا نسبت به اقامه شعائر دینی و مذهبی خود مبادرت ورزند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور افزود: اینک نیز با توجه به مساعد بودن وضعیت جوی و آب و هوایی که امکان برگزاری مراسم ماه رمضان در هوای آزاد را میسر ساخته می‌توان بدون کمترین نگرانی نسبت به اجرای مراسم و برنامه‌ها اقدام کرد.

وی ضمن اعلام آمادگی کامل هیئت‌های مذهبی برای برگزاری با شکوه مجالس دعا و نیایش، از سیاست‌های دوگانه دولت و ستاد کرونا در باز گذاشتن سفرهای داخلی و خارجی و در مقابل مخالفت با برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان انتقاد کرد.

نوشادی خاطرنشان کرد: اینگونه تصمیمات که بدون مشورت و نظرخواهی از کارشناسان دینی و مذهبی اتخاذ شده مورد انتقاد شدید مردم و هیئت‌های مذهبی در سراسر کشور است.

کد خبر 21414
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار