پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 18 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
صفوف مردم باید برای روز انتخابات باشد نه مایحتاج روزانه
ایسنا/قم رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در زلزله، سیل، کرونا و بحران‌های بزرگ این مردم بوده‌اند که کنار نظام‌اند و دشمن درصدد فاصله ایجاد کردن بین مردم و انقلاب است.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در دیدار با شهردار و مدیران شهری قم، با اشاره به گزارش عملکرد شهرداری قم اظهار داشت: عملکرد شهرداری قم نشاط و امید را در جامعه ایجاد می‌کند.

وی تلاش برای رشد شهر قم را به‌عنوان شهر اهل‌بیت(ع) عامل خوشنودی دانست و افزود: نقش‌آفرینی و تأثیرگذاری شما در اقدامات و آبادانی شهر قابل‌تقدیر است و من شخصاً از شما تشکر می‌کنم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نام‌گذاری سال را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری برای تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها باید برنامه‌های شهرداری نیز در این جهت قرار گیرد.

وی توانایی‌های شهرداری قم درحرکت در جهت تولید را مطرح کرد و گفت: نقشه راه مقام معظم رهبری برای همه جامعه است و مخاطب وی تنها دولت و دستگاه قضایی نیست و شهرداری نیز می‌تواند نقش‌آفرینی کند.

امام‌جمعه قم تولید را در همه حوزه‌ها دانست و گفت: حتی در جامعه علمی نیز باید تولید در حوزه علم و تولید محتوا در دستور کار قرار گیرد و با بررسی نوع پشتیبانی و مانع‌زدایی حتی در حوزه علمیه حرکت‌های جدیدی انجام شود تا همه بخش‌های جامعه وارد میدان عمل شوند.

وی مدیران شهرداری را به بررسی نوع تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی در شهرداری دعوت و تصریح کرد: امیدواریم هدف شهرداری در سال جدید تحقق این شعار باشد و در بخش‌هایی مانند صدور پروانه و بررسی دوباره قوانین و تسریع در کار مردم موردتوجه قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تلاش دشمن در ایجاد نارضایتی در مردم را خطرناک خواند و خاطرنشان کرد: دشمن همین سوژه‌های موجود را بزرگ می‌کند و بازتاب می‌دهد و ضربه‌ای به ما وارد می‌کند.

وی تجربه عملی انقلاب در 40 سال گذشته را یادآور شد و تصریح کرد: کسب رضایت و حفظ مردم بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی نظام است و باید در صدر برنامه‌ها قرار گیرد تا مردم به‌عنوان ستون انقلاب همچنان پشتوانه نظام باقی بمانند.

آیت‌الله حسینی بوشهری حضور مردم در همه بحران‌ها را یادآور شد و گفت: در زلزله، سیل، کرونا و بحران‌های بزرگ این مردم بوده‌اند که کنار نظام‌اند و دشمن درصدد فاصله ایجاد کردن بین مردم و انقلاب است.

نماینده بوشهر در مجلس خبرگان رهبری حکومت حضرت علی(ع) را یادآور شد و ابراز کرد: نظامی که پشتوانه مردمی را نداشته باشد نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد و حکومت حضرت علی(ع) حتی باوجود مشروعیت بدون حمایت مردم نتوانست ادامه پیدا کند.

امام‌جمعه قم ادامه داد: باید عملکرد شهرداری به‌گونه‌ای باشد که مردم شهرداری را از خود بدانند و خوشبختانه شهرداری قم خدمت‌رسانی خوبی به مردم دارد.

وی به ارائه پیشنهاد به شهرداری پرداخت و اضافه کرد: زندگی خانواده‌های متدین در قم دچار مشکل شده است و اگر شهرداری قم می‌تواند شرایطی مطلوب‌تر برای مردم ایجاد کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با گلایه از ایجاد صف برای مواد غذایی گفت: این صف‌ها باید برای روز انتخابات و رأی‌گیری باشد اما متأسفانه امروز برای تأمین مایحتاج مردم صف ایجاد شده است و اگر شهرداری می‌تواند در این حوزه ورود کند این شرایط را مدیریت کند.

وی ارائه خدمات به شهروندان در همه حوزه‌ها را مطرح کرد و ادامه داد: تأسیس فروشگاه‌های مواد غذایی و البسه مناسب می‌تواند شرایطی مناسب‌تر برای مردم ایجاد کند و رضایت مردم را به‌همراه داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأسیس کتابخانه‌های دینی در بوستان‌ها را نیز مطرح کرد و یادآور شد: باید خانواده‌ها هم‌زمان با استراحت و استفاده از فضای بوستان‌ها بتوانند با فرهنگ دینی آشنا شوند زیرا شهر قم شهر ویژه‌ای است و باید به مسائل فرهنگی و معنوی بیشتر پرداخته شود.

وی دغدغه‌های مقام معظم رهبری را در دو حوزه دانست و گفت: هم سیما و منظر شهر قم و هم ارتقای فرهنگ شهر قم دو دغدغه مقام معظم رهبری است که باید به آن بیشتر پرداخته شود و کنار توسعه زیرساخت‌های شهر به ارتقای بعد فرهنگی نیز توجه شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری تأکید کرد: نباید در طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بعد فرهنگی نادیده گرفته شود و فضای شهر باید بیانگر بعد فرهنگی و معنوی شهر باشد و با این هدف طراحی و برنامه‌ریزی شود.

وی شهرداری را مهم‌ترین رکن شهر معرفی و تأکید کرد: باید نقش شهرداری در حوزه فرهنگی نیز مانند سایر حوزه‌ها پررنگ‌تر شود و شاهد پیشرفت فرهنگی شهر نیز باشیم.

انتهای پیام

کد خبر 21511
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار