جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰
ثبت ۱۵ هزار تولد در استان بوشهر/ تعداد نوزادان پسر بیشتر است
بوشهر - مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر از ثبت ۱۵ هزار تولد در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد پسرها حدود شش درصد بیشتر از دخترهای متولد شده است.

اسکندر پاسالار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی سال گذشته ۱۵ هزار و ۷۹ تولد در استان بوشهر ثبت شد که هفت هزار و ۷۴۸ نوزاد پسر و هفت هزار و ۳۳۱ نوزاد دختر بوده‌اند.

وی بیشترین میزان تولد را با ۲۵ درصد مربوط به شهرستان بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: کمترین میزان تولد هم در شهرستان دیلم با سه درصد بوده است.

۷۶ درصد تولدها در مناطق شهری

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به اینکه ۲۴ درصد از ولادت‌ها در نقاط روستایی استان بوشهر ثبت شده است، اضافه کرد: ۷۶ درصد از ولادت‌های ثبت شده مربوط به نقاط شهری بوده است.

وی از تولد ۴۱ نوزاد به طور متوسط در هر شبانه‌روز خبر داد و افزود: به ازای تولد هر ۱۰۰ نوزاد دختر در استان بوشهر ۱۰۶ نوزاد پسر متولد شده است.

پاسالار متوسط سن مادران در سال قبل را ۲۹.۸ سال عنوان کرد و افزود: ۴۲ درصد تولدها در پنج سال اول زندگی مشترک زوجین، ۳۱ درصد در شش تا ۱۰ سال پس از ازدواج و ۲۵ درصد تولدها مربوط به ۱۰ سال پس از ازدواج بوده است.

محمد و فاطمه در صدر نام‌های انتخابی

وی بیشترین نام‌های انتخابی برای پسران را محمد، حسین، علی، امیرعلی و امیر حسین عنوان کرد و گفت: فاطمه، زهرا، زینب، رستا و فاطمه زهرا نیز بیشترین نام‌های انتخاب شده برای دختران بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر از ثبت ۲۰۸ واقعه دو قلو زایی و چهار واقعه سه قلو زایی در استان طی سال قبل خبر داد و گفت: با تولدهای جدید در استان، جمعیت استان بوشهر به یک میلیون و ۱۸۱ هزار و ۷۲۲ نفر افزایش یافت.

کد خبر 21516
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار