پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
كروناي انگليسي همين حوالي زوزه مي كشد

خارگ : ...جزيره خارگ نسبت به بسياري از شهرهاي كشور حالت ويژه تري دارد،چراكه با وجود ناحيه ي صنعتي و حضور نيروهايي كه هر ١٤ روز يكبار از بسياري از شهرهاي استان وارد خارگ و از آن خارج مي شوند ،خطر گسترش بيماري كرونا در جزيره چندين براربر مي شود...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خارگ آنلاین طاهره برزگر : مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید ۹۰ درصد بیماران کرونا در تهران و شهرستان‌ها مبتلا به "ویروس انگلیسی" هستند.
دکتر مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید ۹۰ درصد بیماران در تهران و شهرستان‌ها مبتلا به نوع جهش‌یافته انگلیسی ویروس کرونا هستند. او می‌گوید: «مردم به فکر جان خودشان باشند. در این ۴۵ سال طبابتم این قدر مریض بدحال یکجا ندیده بودم!»
همزمان حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از چهار عامل بروز موج چهارم کرونا یاد کرد.
روحانی از عوامل متعدد دیگری همچون "ترددها و تجمع‌های هفته قبل از عید نوروز"، "خود مراسم عید نوروز و دید و بازدیدها" و همچنین "عروسی‌های فراوان " به عنوان عامل گسترش کرونا نام برد.

كروناي مرگبار انگليسي

مطالعات تحقيقاتي درمورد كروناي انگليسي، از نوامبر سال ۲۰۲۰ تا ژانویه سال ۲۰۲۱ به طول انجامیده است. از میان  نمونه ۵۰ هزار نفری ۲۲۷ نفر به علت ابتلای به کرونای انگلیسی و ۱۴۱ نفر به علت ابتلای به کرونای عادی فوت کرده‌اند. بر همین اساس احتمال مرگ و میر مبتلایان به کرونای انگلیسی ۶۴ درصد بیشتر از افرادی است که به گونه‌های قبلی این ویروس مبتلا شده‌اند.
بر اساس بررسی یادشده کرونای عادی موجب ۲.۵ مرگ به ازای هر هزار نفر می‌شود. اما کرونای انگلیسی موجب ۴.۱ مورد مرگ به ازای هر هزار نفر می‌شود. این رقم بیش از تصورات قبلی در مورد قدرت کشتار کرونای انگلیسی است. قبلاً تصور می‌شد کرونای انگلیسی ۳۰ تا ۴۰ درصد مرگبارتر از کرونای عادی است .جوان كشي از ويژگي هاي اين نوع ويروس است.

ساكنان خارگ در معرض خطر بيشتر

همواره در مباحث پزشكي،پيشگيري به مراتب از نظر جاني و مالي هزينه هاي كمتري در مقابل درمان داشته است و همه ما در طول زندگي براي حفظ جان خود از قرارگرفتن در شرايط خطر دوري مي كنيم.وضعيت كنوني جهان از حيث بيماري كرونا نيز همين گونه است و تا قرار گيري در حالت عادي، رعايت اصول پيشگيري بر همه ما واجب است ؛اگر جان خود و عزيزانمان را دوست داريم.

جزيره خارگ نسبت به بسياري از شهرهاي كشور حالت ويژه تري دارد،چراكه با وجود ناحيه ي صنعتي و حضور نيروهايي كه هر ١٤ روز يكبار از بسياري از شهرهاي استان وارد خارگ و از آن خارج مي شوند ،خطر گسترش بيماري كرونا در جزيره چندين براربر مي شود.اين هم فشار مضاعفيست كه صنايع بر دوش مردم خارگ وارد مي كنندو اين امر بر لزوم انجام مسوليت اجتماعي توسط شركت ها در مقابل مردم بومي خارگ تاكيد دارد.درصورتيكه حتي اگر در خوشبينانه ترين حالت كاركنان نواحي صنعتي واكسينه شوند،بازهم اين عزيزان مي توانند براي مردم خارگ در نقش ناقل ويروس خطر آفرين باشند.پس بايد برانجام اقدامات در دسترس پيشگيرانه كوشيد.

مسولان هوشيار ومردم همراه

بايد از كادر بهداشت و درمان ،رسانه هاي خارگ ،فعالان اجتماعي،مردم و مسولان محترمي كه قبل از بروز فاجعه هوشيارانه مسائل را رصد كرده و چاره انديشي مي كنند نيز تشكر كرد.در روز گذشته شاهد اعمال قانون حركت شناور ها با حضور پنجاه درصد مسافر از ظرفيت آنها و حفظ فاصله اجتماعي در زمان دونيم ساعت حركت كشتي ها در مسير تردد دريايي خارگ بوده ايم.بايد دستان مردم بومي خارگ را بوسيد چرا كه در زمان اخير كاهش تردد مردم در فضاهاي عمومي بشدت چشمگير شده است.بازرايان خارگ نيز جايگاه ارزشمندي در اين وضعيت بغرنج دارند،چرا كه علاوه بر اينكه ارتزاق آنها به دليل محيط بسته خارگ و روند كاهش جمعيت جزيره ، وارد ركود شده بود اكنون نيز با كاهش ترددهاي درون شهر از نظر اقتصادي نزول بيشتري را تجربه مي كنند.

واكسن

فعلا هيچ روزنه اميد واضحي براي واردات واكسن خارجي به كشور وجودندارد و كندي روند اجراي اين امر باعث شده است كه همه اميدها به واكسن ايراني معطوف شود.خبرها حاكي از آن است كه شايد واكسن ايراني پاستور به بازار بيايد،چراكه فاز سوم باليني آن بزودي در هرمزگان اجرا مي شود.

کد خبر 22119

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار