چهارشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - Wednesday, 17 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
وضعیت استان ایلام در بحث کرونا مناسب نیست
ایلام-معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام گفت: وضعیت استان ایلام در بحث کرونا مناسب نیست و تعداد مبتلایان، بستری ها و فوتی ها در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار مهر، معروف بسطامی شامگاه پنجشنبه در گفتگوی خبری با مردم ایلام با تحلیل وضعیت کرونا در استان، اظهار کرد: وضعیت استان مناسب نیست تعداد مبتلایات، بستری ها و فوتی ها در حال افزایش است، امیدواریم با اعمال محدودیت های ده روزه و همکاری و همراهی مردم این پیک را پشت سربگذاریم.

معاون استاندار ایلام، تعطیلی مشاغل ۲، ۳ و ۴، منع تردد خودروهای بومی و غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی، حضور یک سوم کارکنان در ادارات، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نصب اپلیکیشن ماسک، جلوگیری از افراد مبتلا به ادارات، منع تردد شبانه خودروها برخی از محدودیت هایی است که در حال اجراست.

وی افزود: در حالی که در موج سوم ۹۰ درصد مردم ماسک می زدند ولی امروز در موج چهارم زدن ماسک به زیر ۶۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: همجواری با استان خوزستان، همسایگی در مرز عراق و ورود میهمانان نوروزی سه تهدیدی بودند که بیماری را به کانون خانواده ها آوردند و استان را وارد پیک چهارم کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان در بخش دوم این گفتگو با تحلیل و تبیین شرایط انتخابات ۱۴۰۰ گفت: انتخابات یک فرصت و مبنا برای توسعه و اقتدار کشور است و از طرفی احترام به خواست و اراده مردم در تعیین سرنوشت کشور و مدیریت سیاسی است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با بیان اینکه مشارکت بالا پارامترهای مختلفی دارد، گفت: مجریان متولیان و ناظرین با اعتماد آفرینی در مردم و ایجاد فضای رقابتی، کاندیداها با رعایت اخلاق مداری و پرهیز از شعارهای دور از انتظار، گروه ها و جریانات سیاسی با برنامه محوری برای مدیریت کشور، رسانه ها و صدا و سیما با شفاف سازی و آگاهی بخشی به مردم و معرفی افراد صالح و شایسته می توانند زمینه انتخاباتی با مشارکت حداکثری و پرشور را در جامعه را فراهم آورند که موجب توسعه کشور و اقتدار نظام می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخاباتی سالم و امن وظیفه ذاتی وزارت کشور است، گفت: وزارت کشور به مانند سایر دستگاه ها و نهادها در برگزاری انتخاباتی پرشور و رقابتی وظیفه ملی دارد.

تایید صلاحیت ۵۷۶ نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا

وی با اشاره به وضعیت بیماری کرونا و محدودیت های موجود گفت: انتخابات نیز به مانند خیلی از مسائل دیگر تحت تاثیر کروناست، رعایت دستورالعمل ها و پروتکلها در برگزاری انتخابات یک ضرورت است.

بسطامی ادامه داد: افزایش صندوق ها به منظور تراکم کمتر شعب، انتخاب مکان شعب با خروجی و تهویه هوا و فراهم نمودن اقلام و امکانات بهداشتی در محل شعب از اقداماتی است که در دستور کار است و اگر وضعیت بهبود نیافت روش تبلیغات نیز تغییر می‌یابد.

رئیس ستاد انتخابات استان در پایان با تحلیل آماری انتخابات شوراهای شهر و روستا ابراز داشت: در انتخابات شورای شهر در استان تعداد ۶۱۶ نفر ثبت نام نهایی با ۱۴ درصد کاهش نسبت به دور قبل انجام گرفت و از این تعداد ۵۷۶ نفر تایید صلاحیت و۴۰ نفر رد صلاحیت شدند، ۸۹ درصد این تعداد را مردان و ۱۱ درصد را بانوان، بیشترین مدارک تحصیلی لیسانس و رقابت برای ۱۳۷ کرسی اصلی و ۸۶ کرسی علی البدل انجام می گیرد.

وی در ادامه گفت: در شوراهای روستا تعداد ۲۲۰۳ نفر ثبت نام، که از این تعداد ۹۰ درصد مرد و ۱۰ درصد را زنان تشکیل می دهند، بیشترین مدرک تحصیلی مربوط به دوره ابتدایی و رقابت برای یک هزار و ۱۷۵ کرسی اصلی و ۷۶۶ کرسی علی البدل انجام می گیرد.

کد خبر 22552
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار