جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
تعداد تخت های بیمارستانی درزنجان به ۱۵۰۰ تخت افزایش می یابد
زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: دو هزارو ۳۰۰ تخت بیمارستانی در استان زنجان وجود دارد که با افزایش تعداد بیماران تا یک هزارو ۵۰۰ تخت افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران، به وضعیت حاد کرونایی شهر زنجان اشاره کرد و گفت: تمامی امکانات تخت‌های بستری استان در اختیار این بیماران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های غیردولتی همکاری خوبی در این خصوص دارند، اظهار کرد: در صورت نیاز تختهای بستری کرونایی ها به یک‌هزار و ۵۰۰ تخت نیز افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در حال حاضر دو هزارو ۳۰۰ تخت بیمارستانی در استان وجود دارد که در فاز اول یک هزار تخت برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده و طبق برنامه ریزی ها مقرر شده در شرایط خاص، با افزایش تعداد بیماران و در صورت نیاز بین یک‌هزارو ۳۰۰ تا یک هزارو ۵۰۰ تخت کرونایی ها افزایش می‌یابد.

قزلباش تاکید کرد: با توجه به وضعیت رنگ بندی زنجان فعالیت مساجد، باشگاه‌های ورزشی و اصناف مشخص شده ممنوع است و فعالیت تخلف محسوب می‌شود.

وی در خصوص وضعیت واکسیناسیون کرونایی استان افزود: در شرایط فعلی که واکسن در کشور محدود است این دارو به صورت سهمیه از سوی وزارت بهداشت در اختیار هر استان قرار می‌گیرد و تاکنون بیش از پنج هزار دوز واکسن کرونا برای اقشار پرخطر از قبیل کادر درمان و بهداشت، جانبازان بالای ۵۰ درصد، پرسنل بخش‌های آی سی یو وارد استان و بخش عمده‌ای از آن تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ابراز داشت: طبق پیش‌بینی انجام گرفته طی ماه‌های آینده با سرعت بیشتری واکسیناسیون در کشور انجام می‌شود.

قزلباش افزود: وضعیت کرونایی حال حاضر استان در بخش بستری و سرپایی صعودی است.

وی تصریح کرد» در بخش سرپایی بطور تقریبی با شیب ملایم‌تر، مراجعات وجود دارد ولی همچنان صعودی است.

کد خبر 22557
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار