پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
عملیات خرابکارانه نطنز برای تضعیف قدرت هسته‌ای ایران و فشار در مذاکرات است
ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر مطابق معمول روزهای جمعه در پیامی به برخی مسائل مهم روز پرداخته است.

در پیام آدینه آیت الله صفایی بوشهری مورخ جمعه، ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ که نسخه ای از آن در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است: 

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین»

یکی از سفارشات اکید دین اسلام به ویژه در ماه مبارک رمضان «احسان به نیازمندان» است:

«وَ أَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ‌»
«احسان کنید که همانا خداوند احسان کنندگان را دوست دارد.»
«سوره بقره، آیه ۱۹۵»

رفع چالش معیشتی نیازمندان موجب سلامت جامعه و زندگی سالم همگانی می‌شود و شخص احسان کننده در دنیا و آخرت موجب لطف و عنایت خداوند قرار می گیرد. امیرمؤمنان امام علی بن ابی طالب علیه السلام در این باره فرموده است:

«نِعْمَ زادُ المَعادِ الإحْسانُ إلی العِبادِ»
«بهترین زاد و توشه برای آخرت، نیکی کردن به بندگان خداست»
«غرر الحکم، ج ۶، ص ۱۶۱، ح ۹۹۱۲.»

در این جمعه آغازین ماه مبارک رمضان چند نکته به محضر مبارک مردم عزیز متذکر می شوم:

۱. عملیات خرابکارانه و ماجراجویانه آمریکای جنایتکار و رژیم پلید صهیونیستی در سایت هسته‌ای نطنز را محکوم می‌کنیم. بی‌تردید این نوع عملیات به جهت تضعیف قدرت هسته‌ای ایران و فشار بر ایران در امتیاز دهی در مذاکرات است. تنها راه مقابله با این جرثومه های جنایت، مقاومت، اقتدار و ایستادگی در برابر زیاده خواهی آنان و اجرای تمام تعهدات توسط آن بدعهدان است.

۲. بیست و نهم فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی می‌داریم. ارتش جهادگر جمهوری اسلامی ایران مایه اقتدار و امنیت و سد محکمی در تمامی عرصه های دفاعی در مقابل تهاجم بیگانگان است. یاد و خاطره شهدا، امام شهدا و شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی می‌داریم.

۳. همگان را به مراعات دستورالعمل های بهداشتی مقابله با بیماری ویروس کرونا سفارش می کنم و از زحمات و تلاش‌های کادر درمان صمیمانه تشکر و قدردانی می نمایم و از همه عزیزانی که می‌توانند به هر شکل ممکن به درمان بیماران کمک کنند، درخواست می‌کنم در این باره تلاشی جهادی داشته باشند و بیمارستان‌های استان نیز با تمام ظرفیت ممکن خود، در خدمت درمان بیماران کرونا قرار گیرند.

۴. از تمامی خیریه ها، نیکوکاران و مردم عزیز تقاضا دارم به نیازمندان به ویژه خویشان خود، همسایگان و فقرایی که می شناسند در این ماه رحمت خداوند، مساعدت و کمک کنند و نگذارند در این شرایط سخت معیشتی و بیماری کرونا، آن عزیزان دچار مشکل و چالش معیشتی شوند.

خداوند متعال ظهور حضرت بقیة الله الاعظم «روحی فداه» را تعجیل بفرماید و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای «دامت برکاته العالیه» مرحمت نماید و همه ما را در طریق ایمان، تقوا، اخلاق، مجاهدت، مقاومت و ولایتمداری ثابت قدم بدارد.

یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را گرامی می داریم و آرزوی سلامت و طول عمر برای همه مردم عزیز از خداوند منان مسألت دارم و امیدوارم ماه مبارک رمضان بسیار پر خیر و برکت نصیب همگان به ویژه جامعه مؤمنان گردد.

«والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

صفایی بوشهری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

انتهای پیام

کد خبر 22567
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار