جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
۵۰۰ مرکز فرهنگی و قرآنی بوشهر در ماه مبارک رمضان فعال است
بوشهر- رئیس امور قرآنی تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: بیش از ۵۰۰ گروه فرهنگی و قرآنی بوشهر در شبکه‌های اجتماعی برای اجرای برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد احمدی منفرد صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود جامعه، و همچنین نیاز جدی مردم به معنویت، سیاست‌ها و برنامه‌های کلی ماه مبارک رمضان به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به شکل متفاوت‌تری انجام می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت تشکل‌های فرهنگی و قرآنی جهت راه‌اندازی گروه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی افزود: محور برنامه‌های قرآنی تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور فعالانه جامعه قرآنی به‌ویژه تشکل‌های قرآنی در عرصه فضای مجازی است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: اکثر مراکز فرهنگی قرآنی با حضور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به برگزاری برنامه‌های قرآنی از قبیل ختم قرآن کریم، مسابقات و آموزش‌های قرآنی کردند.

دبیر ستاد عملیات فصل بندگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی افزود: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی فعالیت در فضای مجازی، مراکز فرهنگی و قرآنی نیز احساس تکلیف کردند با راه‌اندازی گروه‌ها و کانال و صفحات مختلف در شبکه‌های اجتماعی، سعی در جریان سازی فعالیت‌های قرآنی در شبکه‌های اجتماعی دارند.

رئیس اداره امور قرآنی تصریح کرد: با رصد کارشناسان قرآنی شهرستان‌ها تاکنون بیش از ۵۰۰ گروه مختلف شناسایی شده که در ماه مبارک رمضان مشغول به فعالیت‌های قرآنی هستند که قطعاً آمار بیش از این است زیرا آمار شبکه‌های اجتماعی به طور دقیق قابل احصا نیست.

احمدی منفرد با اشاره نقش تأثیرگذار فضای مجازی گفت: فضای مجازی امروز نقش تأثیرگذاری در سبک زندگی مردم دارد و به‌عنوان مثال در یک گروه ترتیل خوانی در شهر چغادک بیش از ۷۰۰ نفر حضور فعال دارند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: مسابقات تفسیر، قرائت، حفظ، اذان، معلومات قرآن کریم آموزش‌های تفسیر قرآن کریم، آموزش روخوانی تجوید، صوت و لحن، برگزاری جلسات ترتیل خوانی از این برنامه‌ها است.

کد خبر 23229
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار