جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
اکثر بیمارستان‌های استان بوشهر پر هستند
بوشهر- دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: اکثر بیمارستان‌های استان بوشهر پر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کشمیری صبح یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: برای حفاظت مردم در برابر بیماری هیچ راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه باید تمامی رفتار و اعمالمان با محوریت پیشگیری از کرونا و انتقال بیماری باشد افزود: سیستم بهداشتی به‌تنهایی نمی‌تواند در پیشگیری از بیماری موفق شود.

وی تصریح کرد: باید ۸۰ درصد جمعیت در کشور واکسن بزنند تا بیماری کرونا تقریباً کنترل شود، درحالی‌که تا رسیدن به این عدد زمان زیادی به طول خواهد کشید و در بهترین و ایده‌آل‌ترین حالت شاید یک سال طول بکشد.

مصرف روزانه دو میلیون لیتر اکسیژن

کشمیری افزود: تا زمانی که واکسیناسیون کرونا به نقطه ایده‌آل برسیم فاصله زمانی زیادی داریم و تنها راه برای مقابله با کرونا پیشگیری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه اکثر بیمارستان‌های استان بوشهر پر هستند و تنها در یکی از بیمارستان‌ها ۱۷۰ بیمار بستری است اضافه کرد: هر بیمار کرونایی بستری در آی‌سی‌یو ۲۵ لیتر در دقیقه اکسیژن لازم دارد به‌گونه‌ای که برای درمان بیماران کرونایی در بیمارستان بوشهر فقط دو میلیون لیتر اکسیژن مصرف می‌کنیم.

دکتر کشمیری افزود: استان بوشهر جزو چند استان در کشور است که دیگر حالت افزایشی بیماری کرونا را ندارد ولی این حالت شکننده است و هرلحظه با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی امکان به وجود آمدن موج بعدی بیماری وجود دارد.

پیشگیری از کرونای هندی

وی با اشاره به ویروس کرونای جهش‌یافته هندی گفت: برای جلوگیری و پیشگیری از ورود ویروس کرونای جهش‌یافته هندی به استان بوشهر باید تمام راهکارهای لازم برای جلوگیری و پیشگیری از ورود ویروس جهش یافته جدید کرونا تحت عنوان هندی به استان بوشهر به کار گرفته شود.

کشمیری افزود: ادارات، اصناف و خانواده‌ها باید پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند و نباید بگذاریم فشار بیش از این بر روی کادر بهداشت و درمان وارد شود زیرا موجب از کار افتادن سیستم بهداشتی و درمانی می‌شود.

کد خبر 23241
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار