جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
۳۵ درصد بیماران کرونایی در دیلم مربوط به ۵ هفته نخست امسال هستند
بوشهر- معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: ۳۵ درصد از بیماران کرونایی شناسایی‌شده در دیلم، مربوط به ۵ هفته نخست سال جاری هستند.

انتقام عزیززاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شاخص آمار ابتلاء و بستری‌ها در دیلم بیش از حد مجاز وضعیت قرمز بوده و از همین جهت ما در وضعیت فراتر از قرمز قرار داریم.

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم افزود: کل بیماران کووید ۱۹ تا هفته اول اردیبهشت‌ماه سال جاری هزار و ۶۰۹ مورد هستند که هزار و ۲۰ مورد آن تا پایان سال ۱۳۹۹ شناسایی‌شده و ۵۸۹ مورد دیگر از آغاز سال ۱۴۰۰ تا هفته اول اردیبهشت شناسایی‌شده‌اند.

وی بیان کرد: کل موارد مرگ از شیوع کووید ۱۹ تاکنون ۳۸ مورد بوده است که ۲۸ مورد آن تا پایان ۱۳۹۹ بوده و ۱۰ مورد آن از آغاز سال ۱۴۰۰ تا هفته اول اردیبهشت اتفاق افتاده است.

۷۶ درصد فوتی‌ها دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده‌اند

عزیز زاده اظهار داشت: از ۳۸ مورد مرگ در دیلم، ۲۹ مورد آن یعنی ۷۶ درصد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی و عروقی، فشارخون و دیابت بوده و ۹ مورد دیگر دارای بیماری زمینه‌ای سرطان و بیماری‌های مزمن ریوی، چاقی و … بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از ۳۸ مورد مرگ در دیلم، ۷۲ درصد مرد و ۳۸ درصد زن بوده‌اند گفت: تعداد کل نمونه‌گیری‌های کووید ۱۹ انجام‌شده از زمان شیوع کووید ۱۹ در دیلم ۴ هزار و ۸۹۷ مورد بوده که سه هزار و ۲۹۸ مورد pcr و هزار و ۵۹۹ مورد رپید تست بوده است.

عزیز زاده اضافه کرد: از زمان شیوع کرونا تعداد ۳۰ مادر باردار مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان دیلم شناسایی‌شده است که از این تعداد ۷ مورد در فروردین ۱۴۰۰ مبتلا شده‌اند و در همین راستا با آموزش‌های لازم و پیگیری مکرر همکاران ماما و مراقبین سلامت روند درمان آنها پیگیری و همگی در سلامتی کامل هستند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت دیلم یادآور شد: شهروندان گرامی، برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان تا بهبود وضعیت فعلی، از حضور در تجمعات خودداری نموده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

کد خبر 23370
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار