چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
۸۵ درصد از بیماران بیمارستان دشتستان کرونایی هستند
بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد از تخت‌های بیمارستان شهید گنجی دشتستان بیماران مشکوک و قطعی کرونا هستند.

ماریا خویشدوست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در بخش نظارت بر گروه‌های مختلف شغلی نیز از اجرایی شدن محدودیت‌ها بیش از سه هزار و ۴۳۷ مورد بازدید توسط بازرسان بهداشت محیط از مشاغل گروه یک که در این ایام فعالیت داشته‌اند، انجام‌گرفته که در حدود ۳۵۰ بازدید توسط گشت‌های مشترک انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه عدم رعایت شیوه‌نامه بهداشتی ما را وادار خواهد کرد که برخی از صنوف را تعطیل کنیم، تصریح کرد: استفاده از ماسک برای همه واحدهای صنفی و همین طور رعایت کامل دستورالعمل‌های اعلام‌شده از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان می‌بایست در دستور کار اصناف قرار گیرد.

خویشدوست گفت: نظارت‌های بازرسان به صورت انفرادی و یا در قالب گشت‌های مشترک به صورت محسوس و نامحسوس جهت بررسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان افزایش‌یافته است.

پست دشتستان پلمب شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: اداره پست شهرستان دشتستان به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی زمان شیوع کرونا با دستور رئیس ستاد مقابله با کرونای این شهرستان پلمب شد.

وی تصریح گفت: یکی از مصوبات مهم ستاد مقابله با کرونای شهرستان این است که ادارات دولتی موظف هستند، پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک را موردتوجه قرار دهند.

خویشدوست تأکید کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط واحدهای صنفی ضروری است و باید مدیران واحدهای صنفی این مهم را موردتوجه ویژه قرار دهند.

وی تصریح کرد: تنها راه برون‌رفت از این بحران، تغییر سبک زندگی مردم (دید و بازدیدهای مجازی، شرکت نکردن در مراسم‌ها، و استفاده از ماسک در خارج از منزل) است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان یادآور شد: تمامی اصناف، استفاده از ماسک را همچنان به عنوان مهمترین اقدام برای قطع زنجیره ابتلاء بدانند و مردم نیز این مهم را باید موردتوجه قرار دهند.

افزایش آزمایش‌های کرونا

خویشدوست اظهار داشت: از شیوع بیماری کرونا تاکنون در حدود ۲۲ هزار و ۶۰۰ نفر آزمایش کووید -۱۹ در سطح شهرستان دشتستان انجام شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گفت: با توجه به خیز چهارم کرونا از هفته دوم فروردین در کل کشور، شهرستان دشتستان نیز تحت تأثیر این موج قرار گرفت و تعداد مبتلایان و بستری‌ها در شهرستان روند صعودی طی کرده است؛ به صورتی که در طی یک هفته وضعیت شهرستان از رنگ زرد به نارنجی و سپس به قرمز تغییر کرده است.

وی بیان کرد: از شیوع بیماری کرونا تا اوایل اردیبهشت‌ماه، بیش از ۲۲ هزار آزمایش کرونا در شهرستان دشتستان انجام گرفته است که از این تعداد در حدود ۷ هزار و ۵۴۵ نفر در شهرستان مثبت اعلام‌شده که متأسفانه بیش از ۲ هزار نفر از مبتلایان در فروردین‌ماه شناسایی‌شده‌اند.

خویشدوست گفت: در مرکز منتخب کرونای ولیعصر برازجان روزانه به صورت میانگین ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر آزمایش به صورت رپید (تست سریع) و pcr برای مراجعین انجام می‌گیرد که متأسفانه بیش از ۹۰ درصد این تست‌ها مثبت اعلام می‌شود که زنگ خطر است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تصریح کرد: از اول اردیبهشت‌ماه تعداد آزمایشات انجام‌شده افزایش‌یافته است روزانه بیش از ۱۵۰ نفر در دو شیفت صبح و بعدازظهر انجام می‌گیرد که روال نوبت دهی نیز غیرحضوری به صورت تماس تلفنی و یا اینترنتی است.

فوت ۲۹۲ نفر در دشتستان

خویشدوست خاطرنشان کرد: افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای یا خاص می‌باشند و یا از سوی پزشکان مراکز درمانی به این مرکز منتخب کرونا معرفی شوند، خارج از نوبت مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: متأسفانه از زمان از شیوع بیماری کرونا تاکنون، ۲۹۲ نفر به علت بیماری کرونا در شهرستان فوت کرده‌اند که از این تعداد، ۱۳۵ نفر با علت مستقیم و قطعی کرونا فوت نموده‌اند و رده اول فوتی‌های کرونایی مربوط به بیماری‌های قلبی عروقی، رده دوم دیابت و رده سوم و چهارم نیز نارسایی کلیه و سرطان بوده است.

خویشدوست تصریح کرد: از هفته دوم فروردین با توجه با روند صعودی مبتلایان، تعداد بستری‌ها در بخش‌های مختلف بیمارستان شهید گنجی افزایش یافته است که در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد از تخت‌های بیمارستان مختص بیماران مشکوک و قطعی کرونا است.

وی همچنین گفت: هم‌اکنون ۱۴۲ بیمار مشکوک و قطعی در بیمارستان شهید گنجی بستری هستند که به صورت میانگین روزانه ۲۵ تا ۲۶ بیمار جدید در بیمارستان بستری می‌شوند که این روند نسبت به هفته گذشته افزایشی بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته، دورهمی‌های خانوادگی و مراسم ختم و جشن از مهمترین دلایل سیر صعودی این بیماری در شهرستان بوده است و فقط با قطع زنجیره انتقال و رعایت پروتکل‌های بهداشتی (فاصله اجتماعی – استفاده از ماسک- تهویه مناسب و بهداشت فردی) می‌توانیم این بیماری را کنترل کنیم.

کد خبر 23371
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار