شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۰
بازرسی‌ها و نظارت‌های مقابله با کرونا در گناوه تشدید شود
گناوه- فرماندار گناوه گفت: بازرسی‌ها و نظارت‌های ستاد مقابله با کرونا شهرستان گناوه تا بهبود وضعیت کرونایی شهرستان ادامه یابد و همه دستگاه‌ها در این زمینه همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مهرجو عصر دوشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان گناوه اظهار داشت: با گذشت ۱۴ ماه از شیوع ویروس کرونا آسیب‌های جدی به مشاغل و اقتصاد مردم به ویژه مشاغل خدماتی وارد شده است و مشکلاتی ایجاد شده و از سویی شاهد افزایش موارد ابتلاء و بستری و فوت در سطح شهرستان و کشور هستیم.

فرماندار گناوه افزود: نسبت کادر درمان به ورودی بیماران به بیمارستان در شهرستان متناسب نیست و نتیجه آن خستگی و بار مضاعف بر کادر درمان شهرستان و اختلال در تلاش‌های حوزه سلامت و مأموریت‌های دیگر آنها شده است و با ادامه این روند خسارات این روند فرسایشی بیشتر آشکار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۳ بیمار کرونایی روز گذشته در بیمارستان‌های گناوه پذیرش و بستری شدند افزود: وضعیت شهرستان گناوه از نظر شیوع و ابتلاء به کرونا مناسب نیست و بسیار نگران کننده و موارد ابتلاء بالا است.

فرماندار گناوه یادآور شد: با توجه به ارتباط و مرز دریایی شهرستان گناوه با کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس خطر انتقال ویروس جهش یافته هندی نیز یکی از دغدغه‌ها در این شهرستان است که باید جدی گرفته شود و با توجه به محدودیت‌ها و امکانات درمانی و خستگی مفرط کادر درمان، در صورت شیوع ویروس جهش یافته هندی دیگر امکان کنترل آن وجود نخواهد داشت و خدمات دهی سخت‌تر خواهد شد.

مهرجو اضافه کرد: به همین منظور در ورودی‌های دریایی شهرستان و مبادی ارتباط با کشورهای همسایه در این حوزه، مقررات و ضوابط پیشگیرانه مقابله با ویروس کرونا در زمان ورود شناورها به گناوه و بندر ریگ باید به طور دقیق اعمال و کنترل شود.

وی تصریح کرد: از سوی اداره بندر و دریانوردی و پایگاه دریابانی شهرستان گناوه هنگام برگشت ملوانان از کشورهای همسایه خلیج فارس ضمن همکاری با مجموعه کادر بهداشت و درمان شهرستان، برنامه‌ریزی و اقدام‌های لازم برای کنترل شناورها و ملوانان صورت گیرد.

مهرجو گفت: شبکه بهداشت و درمان نیز در هنگام ورود ملوانان تست کرونا از ملوانان بگیرد و در صورت داشتن علائم فرآیندهای تعیین شده را انجام دهد.

وی با بیان اینکه شرایط تشییع و دفن اموات در آرامستان شهرستان با جمعیت زیاد بسیار نگران کننده‌است اضافه کرد: کنترل تجمع در آرامستان باید با جدیت کنترل شود و و نباید اجازه دهیم این روند تداوم یابد و نیاز به برخورد و سخت گیری از سوی دستگاه‌های متولی است.

وی گفت: در شرایط ماه مبارک رمضان مراسم عروسی‌ها کمتر است اما دور همی ها و تشییع جنازه‌ها در صورت ادامه مشکلات را مضاعف خواهد کرد و باید به جد جلوگیری شود.

فرماندار گناوه ادامه داد: نظارت بر محل تخلیه و بارگیری کالا و شناورها در محوطه اداره بندر و دریانوردی و تشدید بازرسی‌ها در دستور کار قرار گیرد و با همکاری شبکه بهداشت انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی‌ها و تشدید نظارت‌های ستاد مقابله با کرونا شهرستان تا بهبود وضعیت کرونایی شهرستان ادامه یابد و همه دستگاه‌ها در این زمینه همکاری کنند.

مهرجو گفت: مبادی ورودی و خروجی و استقرار تیم نیروی انتظامی برای کنترل مبادی ورودی شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار گناوه با تاکید بر ضرورت همکاری بین بخشی بین همه دستگاه‌های اجرایی و مشارکت و یاری رسانی مردم در شرایط کنونی افزود: با توجه به اینکه کماکان سیر ابتلاء و بستری مبتلایان به کرونا در شهرستان صعودی و بالا است و هر روز شاهد فوتی هایی در استان هستیم، باید پروتکل‌ها با جدیت رعایت شود.

کد خبر 23398
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار