جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
فرصت ماه مبارک رمضان استفاده شود/لزوم رفع مشکلات معیشتی نیازمندان
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم رفع مشکلات معیشتی نیازمندان در ماه مبارک رمضان گفت: باید از فرصت ماه مبارک رمضان به خوبی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح سه‌شنبه در برنامه ماه بهار رحمت اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار خوبی برای دستیابی به رستگاری و سعادت است که باید به خوبی استفاده شود.

امام جمعه بوشهر به اهمیت بالای نماز اشاره کرد و ادامه داد: نماز عبادت جامعی از ناحیه انسان در برابر ذات اقدس باری‌تعالی است که گذشته و گناهان انسان را جبران و کارهای بد انسان را پاک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نماز، انسان را از فضایی دنیای مادی به سوی عرش هدایت می‌کنند افزود: نماز یک هدیه الهی است که عروج انسان مؤمن از فضای دنیا گرایی به سمت عرش الهی را فراهم می‌سازد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه در قیامت نخستین چیزی که از بنده سوال می‌شود فریضه الهی نماز است اضافه کرد: اگر شخص نمازگزار مقبول خوانده باشد مابقی اعمال انسان مورد پذیرش قرار می‌گیرد در غیر این صورت دیگر اعمال مردود می‌شود.

وی نماز را یکی از مهم‌ترین عوامل بازدارنده انسان از گناهان بزرگ دانست و تأکید کرد: اهل نماز و روزه باشید تا خداوند مورد لطف و عنایت ویژه خودش قرار دهد که در دنیا با سعادت و در آخرت رستگار شوید.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تأکید بر بهره بردن از ماه مبارک رمضان برای کمال و پیشرفت گفت: ماه مبارک رمضان مدرسه‌ای مهم برای سعادت و رستگار شدن انسان در دنیا و آخرت است که اقامه نماز در این ماه ثواب مضاعفی نسبت به دیگر ماه‌ها دارد.

وی با اشاره به اهمیت اعمال فریضه الهی به ویژه اقامه نماز در ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: اقامه نماز در ماه مبارک رمضان نسبت به دیگر ماه‌ها ثواب مضاعف دارد و این هدیه خداوند است که انسان هم نماز واجب و مستحب اقامه کند و خداوند به آن شخص ثواب مضاعف بدهد.

کد خبر 23439
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار