پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
روزنه فرار مالیاتی در استان بوشهر باید مسدود شود
ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر با بیان اینکه "وصول مالیات در استان بوشهر افزایش یافته است" گفت: باید روزنه تخلف فرار مالیاتی در واحدها و بخش‌های مختلف مسدود شود.

عبدالکریم گراوند در جلسه ستاد درآمد استان بوشهر با قدردانی از تلاش اداره کل امور مالیاتی استان در تحقق سهمیه تعیین شده در وصول مالیات اظهار داشت: تحقق وصول مالیات در سال گذشته قابل مقایسه با سال‌های ماقبل آن نیست و این درحالی است که سال قبل ویروس کرونا صدمات قابل توجهی به اقتصاد و درآمد کسب و کارها وارد کرد.

وی، با بیان اینکه 60 درصد فعالیت استان بوشهر در عرصه خدمات است گفت: سال گذشته در تخصیص اعتبارات در بخش‌های گوناگون سال سختی پشت سرگذاشته شد ولی استان بوشهر در این حوزه خوش درخشید.

استاندار بوشهر، از تلاش‌های مجموعه امور مالیاتی استان و اقدامات مدیرکل در زمینه رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی در کوتاه‌ترین زمان و تحقق درآمدهای مالیاتی تقدیر کرد و گفت: تهاتر بدهی مالیاتی فرصت خوبی برای کمک به حل و فصل مشکلات و تبادل بدهی‌های مالیاتی و معوقات بود که سال قبل در این زمینه امور مالیاتی استان همکاری لازم برای تسریع در روند انجام تهاتر انجام داد.

گراوند، با بیان اینکه سال قبل به میزان 130 میلیارد تومان از بدهی‌ها از طریق تهاتر مالیات وصول شد افزود: این مهم نشان می‌دهد که اگر نظام اداری برنامه‌ریزی داشته باشد می‌تواند این مهم به عنوان یک ظرفیت از آن برای توسعه استان استفاده کند.

وی، عدالت در پرداخت مالیات را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: مالیات براساس درآمدها وصول می‌شود و باید همه واحدها و بخش‌هایی که صاحب درآمد هستند خود را موظف به پرداخت مالیات کنند.

استاندار بوشهر با تأکید بر توجه به کسب و کارهای کوچک و خرد که در جریان ویروس کرونا تعطیل شد گفت: در 14 ماه گذشته بازار در کشور ویروس زده شد و بیشتر کسبه و مشاغل خسارت دیدند که باید در وصول مالیات توجه ویژه‌ای به واحدهای آسیب دیده و متضرر شود.

گراوند بسته شدن روزنه‌ها برای جلوگیری از فرار مالیاتی را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی در این عرصه خوب عمل کرده و اگر ساختار میزان درآمد و پرداخت مالیات مکانیزه شود هیچکس نمی‌تواند فرار مالیاتی داشته باشد و قطعاً مالیات‌ها بر اساس میزان تعیین شده وصول می‌شود.

وی، یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر در وصول مالیات را صنایع پتروشیمی دانست و بیان کرد: در استان بوشهر 17 مجتمع پتروشیمی فعال است که این مهم یک ظرفیت بالایی محسوب می‌شود و بر اساس قانون باید مالیات آنها وصول شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه وصول مالیات در استان بوشهر افزایش یافته است خاطر نشان کرد: با تلاش اداره کل امور مالیاتی استان بوشهر بیش از سهمیه تعیین شده در سال قبل درآمد مالیاتی وصول شد ولی باید روزنه تخلف فرار مالیاتی در واحدها و بخش‌های مختلف مسدود شود.

انتهای پیام

کد خبر 23440
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار